۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۵۷۶۳۹۲
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی تأکید کرد؛

ضرورت تشکیل شورای امر به معروف در همه ادارات

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که باید در همه ادارات شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود، گفت: در ۲۷ مسجدی که در پردیسان وجود دارد و در ۳۰ مسجد نیروگاه، با نظم مناسبی شورای امر به معروف و نهی از منکر به فعالیت مشغول است.
آیت الله آشتیانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا آشتیانی، قائم مقام و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم،‌ امروز در همایش فلسفه قیام سید‌الشهدا(ع) که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با تأکید بر این که بشر در برابر خالق خود تکالیفی دارد، بیان داشت: قهرا باید واسطه‌ای میان خالق و مخلوق باشد تا آن مطالب بلند را به مخلوق برساند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان این که امام رابط بین خالق و مخلوق است،‌ اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می‌فرمودند که هدف و فلسفه رسالت پیامبر اکرم(ص) این بود که معجزه‌‌ای همچون امیرمؤمنان علی(ع) را تربیت کند تا یک انسان کامل برای مردم الگو باشد.

وی ابراز داشت: مشکلات متعددی که امروزه گریبان بشر را گرفته است، به سبب نپذیرفتن پیامبران و ائمه اطهار(ع) است. اگر بشر از رهبران حقیقی تبعیت می‌کرد آنقدر در زندگی دچار مشکل نمی‌شد.

قائم مقام و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم تصریح کرد: امروزه رهبر معظم انقلاب نیز نعمت بزرگی برای ما به شمار می‌آید. اگر قدر این نعمت را ندانیم،‌ نسل‌های آینده تا زمان ظهور باید معونه این کار را ببینند.

وی افزود:‌ هر کجا که ما از مطالبات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب تخطی کرده‌ایم، سیلی‌ها و ضربه‌های شدیدی متحمل شده‌ایم و هر کجا که از ایشان اطاعت کرده‌‌ایم، زندگی آسوده و راحتی داشته‌ایم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تبعیت از سید‌الشهدا(ع) از جمله خصیصه‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر است، عنوان کرد: اگر این دو فریضه الهی درجامعه احیا شده و زنده بماند، تحول عظیمی در جامعه ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: تمام صدمات، لطمات، فساد‌ها و تحقیر‌ها به سبب احیا نبودن این دو فریضه مهم در جامعه است. گفته می‌شود که اگر شخصی دو رکعت نماز صبح خود را عمداً ترک کند، کافر بوده و مورد مذمت قرار خواهد گرفت.  توجه نکردن به امر به معروف و نهی از منکر نیز از این قبیل بوده و دهن‌کجی به اسلام تلقی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات در شهر مقدس قم شاهد وقایعی هستیم که با مبانی دین مبین اسلام مغایرت دارد اما ما بدون کوچک‌‌ترین تذکر لسانی از کنار آن عبور می‌کنیم.

وی گفت: اگر ما اقدامات لازم را در راستای ریشه کن شدن زشتی‌ها، گناه‌ها و آنچه که شایسته نظام اسلامی نیست، می‌کردیم، زشتی و قبح گناه در کشور از بین نمی‌رفت. آنقدر نگفته‌ایم و عقب‌نشینی کرده‌ایم که عده‌ای بسیار کم چهره شهر مقدس قم را خدشه‌دار می‌کنند.

قائم مقام و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با تأکید به این که باید در همه ادارات شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود، اظهار داشت: در 27 مسجدی که در پردیسان وجود دارد و در 30 مسجد نیروگاه، با نظم مناسبی شورای امر به معروف و نهی از منکر به فعالیت مشغول است.

وی با بیان این که آموزش و پرورش، ائمه جمعه و جماعات، مدیرکل‌ها، ارشاد، سازمان و دفتر تبلیغات همه جزء ستاد امر به معروف و نهی از منکر به شمار می‌آیند، ابراز داشت: خدا را شاکریم که دستگاه قضائی از یک سو و استانداری از سوی دیگر به پشتیبانی از قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌پردازند./878/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات