۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۷۶۳۹۴
آیت الله سعیدی:

ولایت برکت جریان غدیر است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ولایت را برکت جریان عظیم غدیر توصیف کرد و گفت: دهه کرامت فراتر از یک مناسبت و جشن است.
دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت با آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه جشنواره مردمی کرامت ظهر امروز با حضور فعالان فرهنگی استان‌های مختلف کشور، مدیران استان قم و جمعی از معاونان و مسئولان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در سالن همایش شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

بر اساس این گزارش آیت‌الله سید محمد سعیدی طی سخنانی نعمت ولایت را برکت غدیر توصیف کرد و گفت: همیشه جریان‌های ارزشی دشمنانی به معنای عام دارند به این معنا که برخی دوست هستند اما بدعت‌ها و انحراف‌ها را وارد کار می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به نقش تعیین کننده جریان ولایت در روابط اجتماعی انسان ها اشاره کرد و افزود: دهه کرامت فراتر از یک مناسبت و جشن است به همین علت برنامه‌های مردمی در مسیر اهل‌بیت(ع) نباید به این دهه محدود شود و در این راستا نیز باید نقاط مثبت و منفی را مورد بررسی قرار دهیم.

امام جمعه قم از باب‌الحوائج به‌عنوان یکی از القاب امام موسی کاظم علیه‌السلام یاد و اظهار داشت: پرداختن به معرفی این حضرت که فرزندان ایشان چشم و چراغ ایران اسلامی هستند از اهمیت بسیاری برخوردار است به همین علت باید از فرصت‌های مختلف برای تحقق این هدف استفاده کنیم.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به تلاش امام حسین علیه‌السلام برای زنده نگه‌داشتن امر به معروف و نهی از منکر گفت: بزرگ‌ترین معروف حفظ و بزرگ‌ترین منکر تخریب نظام اسلامی است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه جرقه دهه کرامت در قم زده شده است، عنوان کرد: به برکت حضرت معصومه و امام رضا علیهمالسلام برنامه‌های این دهه در سراسر کشور گسترش یافته است.

وی ادامه داد: دهه کرامت باید به صورت مردمی دنبال شود به همین علت دستگاه‌ها باید در کنار کمک‌های خود به حرکت‌های مردمی، مجموعه‌های فعال را به سمت هدف‌های اصلی سوق دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با تاکید بر اینکه حرکت دهه کرامت باید به صورت مشخص جریان‌سازی شود، مطرح کرد: فعالیت‌های انجام شده طی دو سال اخیر در قالب جشنواره مردمی کرامت نشان می‌دهد که جریان‌سازی مورد نظر با شتاب و شور درحال حرکت است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه برخی از حرکت‌های ارزشی بر اثر انحراف‌ها و تخریب‌ها به انحراف کشیده شده است، گفت: به برکت و بهانه دهه کرامت باید به دنبال گره‌گشایی، تبیین فرمایشات رهبری و تحقق اهداف نظام اسلامی باشیم.

گفتنی است حجت الاسلام صفر فلاحی طی سخنانی با بیان اینکه محافل قرآنی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) به الگویی برای بقاع متبرکه و آستان‌های مقدس کشور تبدیل شده است، ابراز کرد: آغاز جشن‌های دهه کرامت از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها آغاز شد و با محوریت این حرم مطهر در سراسر کشور به شیوه مطلوب دنبال شده است.

رئیس ستاد جشنواره مردمی کرامت با یبان اینکه آستان مقدس در جشنواره مردمی کرامت به دنبال تصدی‌گری جشن‌ها و برنامه‌ها نیست، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا همه آحاد جامعه به قدرت نرم جشن‌های مذهبی توجه کنند و بتوانند از فرصت مناسبت‌های مذهبی به شیوه مطلوب بهره‌برداری کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برپایی محافل چند هزار نفری، کمک به نیازمندان و رفع مشکلات محرومان را از جمله دستاوردهای جشنواره مردمی کرامت دانست و مطرح کرد: تولید محتوای فرهنگی در دهه کرامت به صورت مطلوب رقم زده شده است هر چند باید بگوییم که تاکنون از قدرت نرم خود که می‌تواند همه را زیر یک سقف جمع کند، استفاده نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام فلاحی با تاکید بر اینکه سفیران کریمه در دهه کرامت در بیمارستان‌ها، زندان‌ها و منازل خانواده‌های شهدا حضور یافتند، تصریح کرد: این اقدامات آثار و برکات بسیاری را به دنبال داشته است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از همکاری مجموعه‌های مختلف فرهنگی به ویژه مؤسسه حضرت خدیجه سلام‌الله علیها در راستای برگزاری جشنواره مردمی کرامت تقدیر کرد و گفت: توجه به فرهنگ ایثار، شهادت و دلسوزی به‌عنوان روح انقلاب اسلامی در دهه کرامت مورد توجه قرار گرفته است./837/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات