۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۷۶۴۵۴

«مقتل لهوف» در نشست انجمن ادبی بانوان گوهرشاد بررسی شد

جلسه هفتگی انجمن ادبی بانوان رضوی گوهرشاد با مقتل‌خوانی «لهوف» در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.
مقتل لهوف

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، نشست هفتگی انجمن ادبی گوهرشاد با حضور جمعی از بانوان شاعر آیینی مشهد در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برپا شد.

این نشست ابتدا با خوانش مقتل لهوف اثر سید بن طاووس از سوی عطیه السادات ثابت، دبیر انجمن شعر بانوان گوهرشاد آغاز شد.

گوشه‌هایی از این مقتل با محوریت پیدا کردن محل اختفای مسلم بن عقیل و شهادت وی از سوی عبید الله بن زیاد، در این نشست خوانده شد و مورد توجه حاضران قرار گرفت.

همچنین در این محفل ادبی، طیبه سادات ثابت، حشمت سید موسوی، منیژه رضوان، آرزو نصیری، نادیا خرسند، فاطمه عباس‌نژاد، معصومه صاحبی، ملیحه یعقوبی و…، اشعارشان را در قالب‌هایی مانند غزل، چهار پاره و نیمایی زمزمه کردند.

این شعرها با محوریت موضوعی امام رضا(ع)، زیارت، مادر، کتابخوانی و… خوانده شد و برخی از آنها مورد نقد و بررسی بانوان شاعر قرار گرفت.

لزوم توجه به یکدست بودن زبان شعر، تأمل بیشتر بر روی ترتیب بیت‌ها و جا‌به‌جایی برخی از آنها در پایان سرودن شعر و بهره‌گیری از قالب چهار پاره برای سرودن شعر گروه سنی کودک و نوجوان از جمله نکاتی به شمار می‌رود که در این برنامه از سوی اعضای شورای شعر انجمن ادبی بانوان رضوی بیان شد.

معرفی کتاب «تشنه لبان» که در آن مقتل‌خوانی به صورت داستان‌های کوتاه ذکر شده است، از دیگر برنامه‌های این محفل در آستانه ماه محرم بود.

لازم به ذکر است، جلسات هفتگی انجمن ادبی بانوان رضوی؛ گوهرشاد زیر نظر انجمن ادبی رضوی وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با محوریت شعرخوانی، نقد و بررسی شعر و ارائه نکات آموزشی در این حوزه، شنبه‌ها از ساعت 17 تا 19، در اتاق جلسات طبقه همکف ساختمان بنیاد پژوهش‌های اسلامی این آستان مقدس در دوربرگردان بست طبرسی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود./934/د103/ب1

ارسال نظرات