۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۷۶۴۶۴
استاد حوزه و دانشگاه:

غدیر در میان اعیاد اسلامی برتر است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه از روز غدیر به عنوان افضل اعیاد اسلامی و عیدالله اکبر یاد شده است، گفت: غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت بود و کفار در این روز ناامید شدند.
عید غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید علی اسدی، استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در گردهمایی سبزپوشان علوی خراسان جنوبی اظهار داشت: اهمیت واقعه غدیر از جهات مختلف قابل بررسی است و باید به پیام‌هایی که غدیر برای ما دارد توجه بیشتری کنیم.

وی با بیان اینکه از روز غدیر به عنوان افضل اعیاد اسلامی و عیدالله اکبر یاد شده است، گفت: غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت بود و کفار در این روز ناامید شدند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: غدیر روزی بود که از جانب خداوند متعال ابلاغ ماموریتی به پیامبراکرم(ص) داده شد و اگر این ماموریت به درستی انجام نمی‌شد زحمات بیش از 20 ساله پیامبراکرم(ص) هدر می‌رفت.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه غدیر برای سادات روز مهمی است، تصریح کرد: باید نقش غدیر در برنامه‌های اساسی زندگی شامل بایدها و نبایدها، خدمت‌رسانی‌ها، انفاق و ایثارها، صبر و ایستادگی و مقاومت در برابر مشکلات و مسائل جستجو کرد.

وی با بیان اینکه سادات باید راه ائمه اطهار(ع) را ادامه دهند، اظهار کرد: اگر نقش غدیر را در بایدهای زندگی ببینیم این برای انسان در زندگی دنیوی و اخروی مایه خیر و برکت است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: شیطان برای انسان‌های نقشه‌های بسیاری کشیده اما اگر انسان‌ها محب امیرالمومنین(ع) باشند نقشه‌های شیطان نقش بر آب می‌شود./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات