۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۷۶۴۷۳

دوره طلبه انقلابی کارآمد ویژه طلاب مدرسه المهدی اهواز آغاز شد

معاون تهذیب مدرسه علمیه المهدی(عج) اهواز از برگزاری دوره طلبه انقلابی کارآمد از روز گذشته خبر داد و گفت: این دوره با ۳ همایش تا امروز ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام علی علوانی، معاون تهذیب مدرسه علمیه المهدی(عج) اهواز،

حجت الاسلام علی علوانی، معاون تهذیب مدرسه علمیه المهدی(عج) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تعطیلات تابستانه و احتمال کاهش انگیزه های طلبگی و دوری از دروس حوزوی اظهار داشت: در همین رابطه دوره طلبه انقلابی با محوریت هویت صنفی طلبه و جایگاه طلبه برگزار و طلاب در دو گروه تقسیم بندی شدند که در گروه نخست پایه های اول تا سوم و در گروه دوم پایه های 4 تا 7 حضور دارند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه المهدی(عج) اهواز با بیان اینکه استاد مربوطه براساس پایه های تحصیلی مطالب را ارائه می کند، تصریح کرد: در پایه اول تا سوم جایگاه و اهمیت فراگیری ادبیات عرب برای حوزه، مرجعیت و اجتهاد بیان می شود که قطعا با چنین تبیینی شاهد تغییر نگرش طلاب نسبت به ادبیات عرب خواهیم بود.

این مقام مسؤول ضرورت نیاز به طلبه کارآمد و عوامل کارآمدی طلبه را دیگر موضوعات برای طلاب پایه اول تا سوم برشمرد و گفت: برای طلاب پایه چهارم تا هفتم مباحثی از قبیل روش تحصیل اصول فقه و مکاسب و رسائل، نیاز جامعه مدرن به طلبه متخصص، طلبه و نیازهای انقلاب اسلامی مطرح می شود.

حجت الاسلام علوانی با بیان اینکه روز گذشته افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه برگزار شد، افزود: 3 همایش در طول دوره با محوریت های نقش بی بدیل روحانیت حوزه در تثبیت و تعمیق دین مردم، کنترل هوش هیجانی با توجه به آسیب های موجود در حوزه و ضرورت مطالعه آثار شهید مطهری برگزار می شود.

وی بیان داشت: از آنجا که مطالعه کتب شهید مطهری با یک سیر خاص از الزامات حوزه است؛ بنابراین از طریق همایش مرتبط با ضرورت مطالعه آثار شهید مطهری قصد آشنایی طلاب با این شهید بزرگوار را داریم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه المهدی(عج) عنوان داشت: دوره طلبه انقلابی کارآمد از روز گذشته آغاز و تا امروز ادامه دارد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات