۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۵۷۶۵۴۳

نشست نقد و بررسی کتاب «بیت‌المال» برگزار می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «بیت‌المال: اهمیت، منابع مالی، شرایط ناظران و کیفر خائنان» روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور در کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.
کتاب «بیت‌المال»

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست نقد و بررسی کتاب «بیت‌المال: اهمیت، منابع مالی، شرایط ناظران و کیفر خائنان» سه‌شنبه 13 شهریور در سالن اندیشگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

در این نشست آیت‌الله سید اصغر ناظم زاده قمی مولف کتاب، حجت‌الاسلام بهرام شجاعی، حجت‌الاسلام سید رضا حسینی امیری، حجت‌الاسلام محمد علی رحمانی و حمید قلندری سخنرانی می‌کنند. علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند از ساعت 10 تا 12 به اندیشگاه فرهنگی مراجعه کنند.

بیت المال، منبع مالی و اقتصادیِ نظام اسلامی است، که هزینه‌های مردم و کشور از طریق آن تأمین می‌شود. این نهاد اقتصادی از روزگاران گذشته تا به امروز، تأثیرگذار بوده است؛ به ویژه در صدر اسلام اهمیت ویژه ای یافت و با گسترش دامنه قلمرو اسلامی و ازدیاد منابع مالی، بر اهمیت آن افزوده شد؛ سیره منحصر به فردِ امیرمؤمنان علی(ع) و نظارت‌های دقیق ایشان، حساسیت بیت المال را دو چندان کرد.

اثرحاضر، موضوع فوق را در پنج فصل از نگاه فقهی و تاریخی، کاویده است: ماهیت و اهمیت بیت المال، منابع مالی، نظارت، چگونگی حفظ و نیز کیفر خیانت به بیت المال./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات