۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۷۶۵۵۰
حجت الاسلام اکرمی:

احتکار و گران فروشی از دلایل مشکلات اقتصادی کشور است

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری احتکار و گران فروشی را یکی از دلایل مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: احتکار اقلامی مانند پوشک بچه، شیرخشک، دارو و یا ۷۰ هزار خودرو به بهانه قطعه نشانه بی اعتقادی به خداوند است.
سید رضا اکرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و مشاور عالی وزیر کشور، شب گذشته در مسجد جامع غدیر خم، گفت: ما امروز پنج میلیون بیکار داریم.

وی افزود: این آمار نتیجه آن است که اکثر متقاضیان کار می‌خواهند استخدامی و پشت میز نشین باشند در حالی که این طرز تفکر اشتباه است.

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه ماه ذی‌الحجه ماهی با عظمت و شکوهمند است، ابراز کرد: هر دهه از این ماه اتفاقاتی شکوهمند دارد و در روزهای آینده ما جریان مباهله و نزول آیه اطعام را در پیش رو داریم.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به جریان مباهله، اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) بیش از صد نامه به سوی علما و پادشاهان کشورها نوشتند و آنان را به پذیرش دین اسلام تشویق کردند که در پی همین جریان نصارای نجران به مدینه آمد و با حضرت ملاقات و مباحثه کرد اما دین اسلام را نپذیرفت.

مشاور عالی وزیر کشور ادامه داد: با نپذیرفتن نصارا خداوند آیه مباهله را نازل کرد و به پیامبراکرم(ص) فرمان داد تا برای اثبات حق مباهله انجام دهد از این رو پیامبر روزی را برای مباهله مشخص کردند تا هر دو گروه در آن روز و ساعت حاضر شوند و برای اثبات حقانیت خویش به مباهله بپردازند.

وی افزود: در روز مباهله زمانی که نصرانی مشاهده کرد پیامبراکرم(ص) به همراه امام علی(ع) و فاطمه(س) و حسنین(ع) در روزه مباهله حاضر شدند گفتند در چهره اینان چیزی می‌بینم که اگر از خدا بخواهند کوه‌های مدینه را جابجا کند به حرمت این اراده‌ها این کار می‌شود برهمین اساس حق بودن پیامبر را پذیرفتند و به پرداخت جزیه راضی شدند تا با امنیت در نجران زندگی کنند.

حجت الاسلام اکرمی احتکار و گران فروشی را یکی از دلایل مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: احتکار کالا گناه است آنانی که امروز پوشک بچه، شیرخشک، دارو و غیره را به امید روزی که گران بفروشند احتکار می‌کنند باید در محضر خداوند پاسخگو باشند. احتکار 70 هزار خودرو به بهانه قطعه نشانه خدا نشناسی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب کشور، گفت: کشور ما از نظر تولید برق از سوی نور خورشید و توربین‌های بادی بسیار ظرفیت خوبی دارد، ما با تولید برق می‌توانیم از مصرف حتی یک لیتر بنزین بی نیاز باشیم.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با توجه به شرایط کنونی راه اندازی اتاق فکر شیشه‌ای در فرمانداری‌ها برای ارائه و پیشنهاد ایجاد کار را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: با این اقدام می‌توان مشکل اشتغال را رفع کرد.

مشاور عالی وزیر کشور با تاکید بر اینکه وجدان کاری باید در کشور تقویت شود، گفت: در کشورهای کره و چین ما شاهد قدرت وجدان کاری هستیم از این رو آنان در تولید و اشتغال موفق هستند، در چین زن و مردم در حال کار هستند و از ریزترین اجناس گرفته تا پیشرفته‌ترین کالاها را تولید می‌کنند ما نیز باید در هر کاری که انجام می‌دهیم وجدان کاری داشته باشیم و خدا را در نظر بگیریم./813/پ202/ب1

ارسال نظرات