۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۵۷۶۷۳۴

هشدار آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره اقدام علیه ایران در عراق

یک رسانه وابسته به رژیم صهیونیستی مدعی شده دولت آمریکا به این رژیم درباره هرگونه اقدام علیه ایران در خاک عراق هشدار داده است.
آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، تلویزیون صهیونیستی «کان» در خبری ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده گزارش داد آمریکا با ارسال پیامی به مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره حمله به اهداف نظامی ایران در عراق هشدار داده است. 

طبق این گزارش، این خبر در شرایطی مطرح شده که «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته احتمال دارد این رژیم حمله به اهداف نظامی ایران در عراق حمله کند. 

«کان» به نقل از منابع عربی گزارش داد آمریکا با بیان اینکه «لطفاً عراق را به ما واگذار کنید» از رژیم صهیونیستی خواسته در خاک عراق حمله هوایی انجام ندهند. 

ادعاهای «کان» در ادامه فضاسازی‌های رسانه‌های غربی و مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره اقدامات تهران در عراق  مطرح می‌شوند. جمهوری اسلامی قبلاً ادعاهای مطرح‌شده در راستای این فضاسازی‌ها را تکذیب و هدف از آنها را دامن زدن به ایران‌هراسی توصیف کرده است. 

به گزارش تسنیم، این شبکه صهیونیستی مدعی شده هشدار آمریکایی‌ها چند هفته پیش مخابره شده، یعنی مدت‌ها قبل از آنکه خبرگزاری رویترز در خبری تکذیب‌شده مدعی شود ایران اقدام به مستقر کردن موشک‌های بالستیک در داخل عراق کرده است. 

خبرگزاری رویترز روز جمعه در گزارشی به نقل از منابع بی نام و نشان مدعی شده بود ایران به متحدان خود در عراق موشک‌‌های بالستیک داده است و ظرفیت‌های آنها را به منظور ایجاد بازدارندگی علیه حملات به منافعش در منطقه و ایجاد امکانات مقابله با دشمنان منطقه‌ای توسعه می‌دهد. 

«بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز شنبه ادعای مطرح شده در این گزارش را به شدت تکذیب کرد و آن را ادعایی واهی، بی معنی و مضحک دانست. وی گفت: «آن چه  از سوی برخی کانون های شناخته شده و برخی رسانه ها  تحت عنوان انتقال موشک های ایرانی به عراق مطرح و منتشر شده است، سخن و کلامی بی ربط و از اساس دروغ و صرفا با هدف ایجاد هراس نزد کشور های منطقه و در ادامه سیاست‌های ایران‌هراسی و ایران‌گریزی مطرح شده است.»/۸۴۷/ب۱۰۳/ع

ارسال نظرات