۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۷۶۸۶۱
با حضور طلاب مبلغ؛

همایش تبلیغی راویان مکتب حسینی برگزار شد

همایش راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان ایام محرم با حضور شخصیت های حوزوی و کشوری و مبلغان ایام محرم در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان ایام محرم امروز با حضور شخصیت های حوزوی و کشوری و مبلغان ایام محرم در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام محسن الویری استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم کلان نگری و تمدن اندیشی در شرایط کنونی جامعه ادامه داد: در شرایط سختی که دغدغه مردم رها شدن از وضعیت سخت اقتصادی بود پیامبر نگاه مردم را بالا می برند و نگاه تمدنی را تقویت کردند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) ابراز داشت: بدانیم که اگر کار تبلیغی می کنیم باید برای ساختن آینده و تربیت نسل آینده باشد که قرار است بار سنگین انقلاب و مکتب اهل بیت(ع) را بر دوش داشته باشند، مبلغ در کارهای تبلیغی باید کلان نگر باشد و این نگاه را در بین مردم ترویج کند.

وی عنوان کرد: اگر مردم توجه کلان و تمدنی داشته باشند مانند ابتدای انقلاب عمل خواهند کرد و شاهد برخی مشکلات نخواهیم بود، مبلغان وظیفه دارند که دین و آینده و کلان نگری را برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام الویری تمدن اندیشی را راهی برای فهم بهتر مسائل و مشکلات و عبور کم هزینه تر و آسانتر از آن ها دانست و با یادآوری تجربه پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: امروز وقت دعوت کردن به تمدن اندیشی و کلان نگری است.

وی اضافه کرد: باید ترسیم کنیم که چه فراز و فرودهایی داشتیم و افق آینده کجاست چرا که اگر مسیر کلی حرکت انقلاب اسلامی ترسیم شود آرامش بیشتری پیدا می کنند و همراه تر خواهد بود.

حجت الاسلام الویری با بیان این که برای تمرین تمدن اندیشی و انتقال به مردم باید آگاهی های تاریخی خود را بالا ببریم، گفت: با وجود همه حوادث و قتل و غارت ها در طول تاریخ جامعه اسلامی هیچگاه متوقف نماند.

در ادامه علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: امروز فرصتی برای ایران ایجاد شده که می تواند هیمنه آمریکا در جهان را شکست دهد، یکی از فرصت ها این است که ایران به توانایی خود تکیه کرده و اهداف خود را پیش ببرد.

آقا محمدی با تأکید بر این که تکیه خارجی محل ارتقای هیچ کشوری نیست، خاطرنشان کرد: تکیه بر داخل و توانمندی های داخلی منشا تحول است، البته در راستای منافع ملی می توان کمک گرفت اما نباید به دیگران تکیه کرد.

وی اضافه کرد: در شرایط امروز ایران می تواند با جمع کردن ذی نفعان باشگاه جدید قدرت تشکیل دهد و اثرگذاری بیشتری داشته باشد؛ مهم ترین مساله امروز برای آمریکا این است که صادرات نفت خود را نهادینه کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را راه برون رفت از مشکلات دانست و گفت: رهبر انقلاب با هوشیاری بند مفصلی درباره نفت و کاهش وابستگی به آن در این سیاست ها آورده اند که مسؤولان باید اجرایی کنند.

وی درباره احتمال وقوع جنگ افزود: جنگ علائمی دارد و رهبر انقلاب می فرماید قطعا جنگ نمی شود چون شهرک موشکی وجود دارد؛ دیگر آمریکا گزینه روی میز ندارد چون قدرت دفاعی ایران گزینه های روزی میز آمریکا را از بین برده است.

آقا محمدی با بیان این که دشمن بعد از ناامیدی در عرصه های دیگر درصدد ضربه زدن به اقتصاد کشور است، اظهار داشت: دشمنان می خواهند اقتصاد کشور را بزنند چون ضعف ریشه ای در آن وجود دارد و می خواهند مانند ضعف نیروهای مسلح در ابتدای انقلاب از آن سوء استفاده کنند./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات