۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۷۷۰۱۱
امام جمعه موقت اصفهان:

مسؤولان پاسخگوی مشکلات باشند

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: مسؤولان باید پاسخ گو باشند که قبل از اجرای تحریم ها دلیل افزایش نجومی قیمت ارز و سکه چه بوده است.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلی بزرگ  امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: نباید به خاطر مشلات اقتصادی دینمان را زیر پا می گذاریم.

وی در ابتدا با اشاره به روایت معروفی که امام معصوم(ع) در آن می فرمایند، مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبانشان است، افزود: شرایط اقتصادی در جامعه سخت شده است و فشار روی مردم زیاد است ولی در این شرایط هم باید در حفظ دین تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ادامه داد: متأسفانه عده ای از مردم وقتی شرایط اقتصادی و معیشتی برایشان سخت می شود، دینشان را زیر پا می گذارند و مشکلات را نتیجه اجرای قوانین اسلامی می دانند؛ این افراد دنیایشان به خاطر بی تدبیری برخی از مسوولان و زیاده خواهی های عده ای انسان سودجو تخریب می شود و دین و آخرتشان را خودشان از بین می برند.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه اظهار کرد: در روایات متعددی در رابطه با مراعات تقوای الهی و خلوص عمل مطالب زیادی ذکر شده است؛ زمانی که قربانی قابیل پذیرفته نشد، خطاب به برادرش هابیل گفت تو را خواهم کُشت و هابیل در پاسخ به او گفت، خداوند فقط اعمال متقین را می پذیرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بی تقوا خواندن افرادی که کالاهای اساسی مردم را احتکار می کنند، خاطرنشان کرد: در دوران امام صادق(ع) گندم کمیاب شد و این مساله به گوش امام رسید، امام فرمودند، به زیرزمین ما بروید و هر چه گندم هست را بردارید و بین مردم تقسیم کنید، غلامان امام عرضه داشتند، چیزی برای خودمان نمی ماند، امام فرمودند، شما به مردم انفاق کنید خداوند رزاق است، امروزه انبارهای بزرگ مملو از کالاهای اساسی است و افراد سودجو از احتکار این کالاها سودهای کلان می برند بدون توجه به این که مردم به آن کالاها نیاز دارند.

وی ادامه داد: افرادی در جامعه ما هستند که قدرت پرداخت اجاره منزلشان را ندارند و توانایی خرید گوشت را ندارند؛ مسوولان آموزش و پرورش نیز ادعا می کنند مدارس دولتی حق دریافت پول از مردم را ندارند ولی وقتی به مدارس دولتی مراجعه می کنند مسؤولان مدرسه این مطلب را تکذیب می کنند؛ فشارها از سوی دولتمردان زورگوی غربی قابل تحمل است ولی این دروغ گفتن ها و ظلم کردن ها قابل تحمل نیست.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ابراز کرد: قصد تشکیل دولت در برابر دولت نداریم ولی افراد متفکر باید به دولت کمک رسانی کنند؛ مسؤولان نیز باید پاسخ گو باشند که قبل از اجرای تحریم ها دلیل افزایش نجومی قیمت ارز و سکه چه بوده است؛ قیمت اجناس به صورت ساعتی بالا و پایین می روند و در این شرایط قشر ضعیف بیشتر از بقیه آسیب می بینند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند، دشمن جرات حمله نظامی به کشور را ندارد ولی باید به صورت روز افزون قدرت نظامی کشور تقویت شود تا قدرت دفاعی آنچنان بالا برود که هراس در دل دشمن بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ادامه داد: با کوچک ترین تحرکی از سوی اسرائیل علیه ایران، مردم انقلابی فرزند نامشروع آمریکا یعنی اسرائیل را از روی زمین محو خواهد کرد./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات