۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۷۷۰۱۶
حجت الاسلام مغیثی نیا مطرح کرد؛

توجه ویژه رهبر انقلاب بر عمل به قانون

امام جمعه نهاوند گفت: امام خمینی افتخارش بر این بود که نظامی را بر اساس قانون روی کار آورده است و مواضع رهبری هم نشان از آن دارد که همه موضوعات باید حول محور قانون بر طرف شود.
حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا امام جمعه شهر نهاوند 

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا امام جمعه نهاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به نحوه مدیریت رهبر معظم انقلاب بیان داشت: به گفته دوست و دشمن مقام معظم رهبری پس از رحلت امام خمینی در همان مسیر امام حرکت کردند.

وی افزود: رهبری نحوه مدیریت امام خمینی در قسمت های مختلف را به عنوان الگوی خود قرار داده اند و تا به امروز ذره ای از آن منحرف نشده اند.

امام جمعه نهاوند خاطر نشان کرد: مدیریت امام خمینی برگرفته از قرآن و روایات اهل بیت بود که اصل آن نیز بر پایه رضای خداوند و خدمت به خلق خدا بنا شده است.

وی گفت: در دنیای پر تنش امروز بعد مهم قضیه در زندگی این بزرگان این است که در برابر همه توطئه های دشمنان توانستند با اتخاذ موضع گیری صحیح شکست را به دشمنان تحمیل کنند.

حجت الاسلام مغیثی با تاکید بر زمان شناس بودن مقام معظم رهبری عنوان کرد: دارا بودن این ویژگی ها را باید نتیجه داشتن ارتباط مستمر رهبر معظم انقلاب با خداوند دانست.

وی به اهمیت نقش قانون در نظام اسلامی پرداخت و اظهار داشت: امام خمینی افتخارش بر این بود که نظامی را بر اساس قانون روی کار آورده است و مواضع رهبری هم نشان از آن دارد که همه موضوعات باید حول محور قانون بر طرف شود.

امام جمعه نهاوند ادامه داد: اگر مشکل خلأ قانون است مجلس شورای اسلامی، اگر قانون وجود دارد و به آن عمل نشده قوه قضائیه و اگر قانون بد عمل می شود قوه مجریه باید پاسخگو باشند.

وی خطاب به عده ای که نسبت به دخالت نکردن مستقیم حضرت آقا در مسائل مختلف ایراد می گیرند آن ها را مغرض نامید و تصریح کرد: این ها کسانی هستند که یا سیاست اسلام را نمی دانند و یا مغرض هستند.

حجت الاسلام مغیثی تاکید کرد: اگر بنا باشد که رهبری مستقیم در همه امور دخالت کنند این همان دیکتاتوری است و اول کسی که به این موضوع انتقاد می کند مطمئنا همین افراد هستند.

وی ادامه داد: بنابراین سیاست مقام معظم رهبری واگذاری امور و حل مشکلات از طریق قانون و قوای سه گانه است.

امام جمعه نهاوند تصریح کرد: اما در جایی که دیگر هیچ راهی وجود نداشته باشد آن هم به نحوی که قانون مسیرش را مشخص کرده باشد همانند امام در قضیه بنی صدر رهبری وارد قضیه می شوند./979/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات