۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۷۷۰۳۰
کاویانی:

توجه به تعاونی ها مشکلات اقتصادی و فقر جامعه را از بین می برد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: تعاونی مسیری است که ثروت را عادلانه توزیع کرده و فقر را می زداید، تعاونی اقتصاد عادلانه را برای جامعه به ارمغان می آورد و همواره هزینه ها را کاهش می دهد،
مصطفی کاویانی مصطفی کاویانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته تعاون، قدم برداشتن در مسیر توسعه تعاون اسلامی در جامعه را ضروری دانست.

وی افزود: تعاونی ها و تعاونگران منادی عدالت اجتماعی هستند، در مکتب تعاون به همه فرصت داده می شود که با کمک هم نوعان خود بهتر زندگی کردن را در پیش بگیرند، تعاون گران بر رونق و اعتلای کسب و کار می افزایند و به باروری استعدادها و خرد جمعی می پردازند.

کاویانی با بیان این که اگر نهضت تعاون به صورت قابل انتظار اجرایی شود به توزیع عادلانه ثروت و کاهش فقر و اختلافات طبقاتی می انجامد، اظهار داشت: مشارکت به عنوان ویژگی ذاتی تعاون سبب تقویت احساس تعلق اجتماعی در سطح بالاتری از تعامل می شود که با تکیه بر قابلیت های انسانی می تواند نقش مؤثر در روند فقر زدایی داشته باشند.

وی ادامه داد: تعاونی ها کانون های اقتصادی و اجتماعی هستند که با اشاعه فرهنگ فرهنگ تعامل و مشارکت از ظرفیت های بالقوه افراد جامعه به ویژه جوانان تحصیل کرده استفاده کرده و فراهم کننده فرصت های شغلی پایدار می شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم ابراز داشت: تعاونی مسیری است که ثروت را عادلانه توزیع کرده و فقر را می زداید، تعاونی اقتصاد عادلانه را برای جامعه به ارمغان می آورد و همواره هزینه ها را کاهش می دهد، بر اساس سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی دولت در بخش تعاون باید با استفاده از روش هایی مانند تخفیف مالیاتی، ارائه تسهیلات، حمایت و اقدام مؤثر برای کار آفرینی زمینه را باید برای فعالیت های اقتصادی و خصوصی سازی فراهم کند.

وی عنوان کرد: بهبود توانمندی و رقابت پذیری تعاونی ها می تواند وضعیت اقتصادی داخلی را تقویت کرده و شرایط را برای مشارکت فعال مردم فراهم آورد، باید آسیب شناسی کنیم تا ببینیم تعاونی ها در کجاها موفق تر بوده اند.

کاویانی خاطرنشان کرد: تعاونگران مردان روزهای سخت هستند، در اوایل انقلاب تعاونی ها گره های تولید و توزیع را می گشودند اما امروزه مورد بی مهری واقع شده اند، امروز در این روزهای سخت بهترین نسخه اقتصاد مقاومتی تعاون و تعاونگر است که ارزان تر راه اشتغال است.

وی اضافه کرد: روحیه نشاط و همدلی از مسیر تعاون به دست می آید، باید به بخش تعاونی کمک کرد و حمایت ها معطوف به این موضوع باشد، تعاونی باید در کشور توسعه یافته تا مشکلات را حل کند، تعاون به معنای همکاری و کمک و رفع نیازمندی های همگانی است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان این که تعاون جمع ارزش های اخلاقی با نیازهای اقتصادی است، گفت: اقتصادی تعاونی مطابق با اقتصاد اسلامی و عدالت اجتماعی است، یکی از ارکان اقتصادی کشور تعاون است./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات