۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۷۷۰۴۰
حجت الاسلام والمسلمین غضنفری:

انفاق باید برای رضای خداوند باشد

رییس دانشکده علوم و فنون قرآن کریم با تاکید بر اینکه انفاق باید برای رضای خداوند باشد، گفت: هر کار نیکی مانند تبسم، آموزش علم و غیبت نکردن صدقه است.
غضنفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی غضنفری رییس دانشکده علوم و فنون قرآن کریم، امروز در مهدیه تهران درباره اهمیت اطعام و انفاق، گفت: در تفسیر آیه اطعام آمده غذا را انفاق کردند در حالی که عاشق خداوند بودند.

وی افزود: عشق آن حبی است که در لایه‌های درونی قلب نفوذ کرده باشد و این عشق فارغ از دوستی‌های سطحی و گذرا است. در تفسیر دیگر آمده پنج تن آل عبا بعد از اینکه نذر کرده بودند روضه بگیرند طی سه روز طعام خود را در راه خدا انفاق می‌کنند در حالی که خودشان به غذا محتاج بودند.

حجت الاسلام والمسلمین غضنفری با تاکید بر اینکه انسان باید انفاقش برای رضای خدا باشد، ابراز کرد: انسان هنگام انفاق اگر انتظار داشته باشد که طرف مقابل از او تشکر کند اجر این انفاق از بین می‌رود.

رییس دانشکده علوم و فنون قرآن کریم با تاکید براینکه انسان در هنگام کار خیر تنها باید رضایت خداوند را ببیند، اظهار داشت: اعمالی برای انسان مایه افتخار است که کسی از آن خبر نداشته باشد و برای رضای خدا باشد، در این صورت انفاق انسان را به کمال می‌رساند. امام زمان(عج) نیز 313 نفر چنین یاری می‌خواهند که اگر چیزی گفتند بدون چون و چرا اطاعت کنند.

وی ادامه داد: انسان مطیع اطمینان قلبی به دستورات الهی دارد از این رو امرش را بدون هیچ کم و کاستی انجام می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین غضنفری با بیان اینکه اسلام مسلمانان را از گدایی و نیازمندی نهی می‌کند، گفت: خداوند انسان متقی ثروتمند را دوست دارد برای همین انفاق کردن از این ثروت لازم شمرده می‌شود.

رییس دانشکده علوم و فنون قرآن کریم با اشاره به اینکه انسان در هنگام انفاق خود را بنده خداوند می‌بیند، اظهار داشت: خداوند از اموال انسان حقی را معلوم ساخته تا انفاق کند، اگر کسی دست نیاز به سوی انسان دراز کرد طبق صریح روایات؛ نباید دست نیاز او را رد کرد زیرا اگر او حقیقت را گفته باشد و مستحق باشد آن انسان مورد قهر خداوند قرار می‌گیرد. برای آشنا شدن به دین باید به دین شناس مراجعه کرد.

وی با بیان اینکه انسان باید همه اموراتش را از خداوند درخواست کند چرا که خداوند بی نیاز مطلق است، عنوان کرد: انفاق باعث می‌شود رحمت خداوند به انسان نازل شود.

حجت الاسلام والمسلمین غضنفری با بیان اینکه اگر در خانه‌ای خیانت به امانت و شرب خمر صورت بپذیرد رحمت خداوند به آن خانه وارد نمی‌شود، خاطرنشان کرد: هر کار نیکی مانند تبسم، آموزش علم و غیبت نکردن صدقه است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات