۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۷۷۰۵۱
با حضور شخصیت های برجسته حوزوی؛

مراسم ترحیم حجت الاسلام عرفان برگزار شد

مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین عرفان با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، علما، روحانیان و عموم مردم در قم برگزار شد.
حجت الاسلام حسن عرفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادبود حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن عرفان شهرضایی امشب با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، علما، روحانیان و عموم مردم در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله علوی گرگانی و آیات مصباح یزدی، حسینی بوشهری، رجبی، شب زنده دار، میرباقری، فاضل لنکرانی و هادوی تهرانی در این مجلس حضور داشتند.

همچنین حجج اسلام فرحزاد، ربانی، تراشیون، مصلحی، صالحی خوانساری و کفیل نیز در این مراسم حضور یافتند.

گفتنی است، نمایندگانی از بیت مقام معظم رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دفاتر حضرات آیات مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی نیز در این مجلس حضور داشتند.

لازم به ذکر است، مراسم هفتمین روز درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عرفان روز پنج شنبه 22 شهریورماه از ساعت 17 تا 19 در بیت النور حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفان نه تنها یک عارف، بلک مظهر عرفان بود

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری استاد حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به این که مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عرفان یکی از مبلغان نمونه در کشور بود، ابراز داشت: ایشان زندگی بسیار معمولی و ساده ای داشت و از دیگر اخلاقیاتشان می توان به انسان دوست بودن، خدمت کردن به مردم محروم، اهل صله ارحام بودن، متواضع بودن و علمیت بالا اشاره کرد؛ ایشان مدرس سطوح عالی حوزه بوده و می توان گفت از نوابغ ادبیات به شمار می رفتند.

وی با بیان این که مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عرفان یکی از مصادیق مرگ خوب را برای واعظان، مرگ در حال سخنرانی می دانست، ابراز داشت: ایشان با همه وجود از خداوند خواسته بودند تا مرگی اینچنینی نصیب اش شود و دست آخر م همین گونه شد و ایشان در روز مباهله در حالی که در مسجد جامع کرمان در حال سخنرانی و تبلیغ دین بودند، دار فانی را وداع گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری یادآور شد: مشی و رفتار مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عرفان این را می رساند که ایشان نه تنها یک عارف، بلکه مظهر عرفان بود./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات