۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۷۷۰۷۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

۵۵ مبلغ دینی در مراسم بصیرت عاشورایی همکاری می‌کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از همکاری ۱۰ مبلغ بومی و ۴۵ مبلغ غیربومی از مشهد و قم در مراسم بصیرت عاشورایی خبر داد.
حجت الاسلام آسوده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست برنامه‌ریزی ماه محرم، با اشاره به برپایی مراسم بصیرت عاشورایی در امامزاده و بقاع متبرکه خراسان شمالی، اظهار داشت: برای مشاوره و اجرای این طرح از ظرفیت 55 مبلغ بومی و غیربومی استفاده می‌شود.

وی افزود: امسال همزمان با فرارسیدن ماه محرم مراسم بصیرت عاشورایی در 65 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود و در برخی از بقاع استان همراه با مراسم‌های عزاداری خیمه‌های معرفتی با حضور روحانیان، مبلغان و مشاوران مذهبی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: مبلغان و مشاوران مذهبی در راستای پاسخ‌گویی به شبهات، مسائل شرعی و اعتقادی مردم، امور وقف، مسائل خانواده و کودک با این طرح همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در مراسم بصیرت عاشورایی، ادامه داد: اقامه نماز جماعت و نماز ظهر عاشورا در بقاع استان، اجرای طرح امینانه اطعام و عزاداری واقفان، برپایی ۱۵ ایستگاه صلواتی ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این مراسم است.

حجت‌الاسلام آسوده گفت: برگزاری جلسات توجیهی برای مبلغان، توزیع بروشور و معرفی بقعات در دو هزار نسخه و برپایی غرفه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این مراسم است.

وی تصریح کرد: در دهه اول محرم چهار برنامه ویژه برگزار می‌شود که برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در اول محرم از برنامه‌های محوری در دهه اول است که در محل حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده خاطرنشان کرد: در روز دوم محرم تجمع لبیک یا حسین، در روز ششم محرم همایش نوجوانان حسینی (ع) با عنوان (احلی من العسل) به یاد نوجوان ۱۳ ساله کربلا، حضرت قاسم (ع) و تجدید بیعت با سرور و سالار شهیدان و در روز دوازدهم محرم برنامه ویژه تجمع رهروان زینبی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همایش رهروان زینبی (س) از ویژه‌برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی ویژه بانوان خراسان شمالی است که باهدف ترویج فرهنگ عاشورایی و الگو گیری بانوان جامعه از مکتب امام حسین (ع) و حضرت زینب(س) برگزار می‌شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات