۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۷۷۰۹۸

افتتاح مرکز اسلامی امام رضا در آمریکا

مرکز اسلامی امام رضا (ع) در شهر لیورپول ایالات متحده آمریکا از سوی نماینده حضرت آیت الله سیستانی افتتاح شد.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا، مرکز اسلامی امام رضا (علیه السلام) واقع در شهر لیورپول ایالات متحده آمریکا را افتتاح کرد.

وی در مراسم افتتاحیه این مرکز اسلامی روز مباهله و نزول آیه تطهیر، ولایت و سوره (هل اتى) در حق اهل بیت (علیهم السلام) را به جهان اسلام تبریک گفت و بر ضرورت تمسک به ولایت ائمه اطهار (علیهم السلام) و دفاع از حریم ولایت تاکید کرد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا افزود: نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در حدیثی «اوصيكم بكتاب الله وعترتي اهل بيتي» خواستار حمایت از از اهل بیت (علیهم السلام) است که باید به آن نیز عمل کرد.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله سیستانی معتقد است که این گونه مراکز مانند سایر مراکز اسلامی در آمریکا می تواند موجب وحدت و الفت میان مسلمانان شود.

حجت الاسلام کشمیری سلام حضرت آیت الله سیستانی را نیز به مردم لیورپول آمریکا ابلاغ و بر ضرورت احیا شعائر اسلامی و دینی تاکید کرد.

وی عنوان کرد: خداوند متعال در آیه 103 سوره آل عمران می فرماید « وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا ۚ وَاذكُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَيكُم إِذ كُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِكُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا » (و همگی به رشته (دین) خدا چنگ زده و به راههای متفرّق نروید، و به یاد آرید این نعمت بزرگ خدا را که شما با هم دشمن بودید، خدا در دلهای شما الفت و مهربانی انداخت و به لطف و نعمت خدا همه برادر دینی یکدیگر شدید) و همچنین در آیه 46 سوره انفال می فرماید « وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ » (و همه پیرو فرمان خدا و رسول باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد، بلکه همه باید یکدل، پایدار و صبور باشید، که خدا همیشه با صابران است.) همه این آیات بر ضرورت حفظ وحدت، گسترش محبت و دوری از هر گونه اختلاف و دشمنی تاکید می کنند./994/ب902/ف

 

ارسال نظرات