۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۵۷۷۱۰۱
همزمان با آغاز سال تحصیلی:

حوزه علمیه خراسان‌ شمالی پذیرای ۴۵۰ طلبه جدیدالورود است

مسؤول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همزمان با مهرماه و آغاز سال تحصیلی ۴۵۰ طلبه جدیدالورود در حوزه علمیه خراسان شمالی مشغول به تحصیل می‌شوند.
حجت الاسلام سعادتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسؤول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: طلاب جدیدالورود پس از گذراندن دوره‌های تثبیتی 40 روزه وارد مدارس علمیه می‌شوند.

وی افزود: در ابتدای سال جاری 1550 نفر متقاضی ورود به حوزه‌های علمیه استان بودند که پس از گذراندن آزمون ورودی و مصاحبه در تابستان امسال 500 طلبه در دوره‌های تثبیتی شرکت کردند.

حجت‌الاسلام سعادتی اضافه کرد: دوره‌های تثبیتی طلاب ورودی جدید حوزه علمیه استان با حضور 500 طلبه در یک بازه زمانی 40 روزه از 15 تیرماه سال جاری تا پایان مردادماه سال جاری در سطح 16 مدرسه علمیه شروع شد؛ و طلاب امتحانات خود را در 10 شهریورماه سال جاری به پایان رساندند.

وی با بیان اینکه اسامی قبول‌شدگان در دوره تثبیتی تا اواخر شهریورماه سال جاری اعلام می‌شود، ادامه داد: برای اینکه علاقه‌مندان به تحصیلات حوزوی با آگاهی و بصیرت کامل نسبت به محیط حوزه و دروس حوزوی وارد حوزه‌های علمیه شوند دوره‌های تثبیتی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سعادتی با اشاره به طلاب حوزه‌های علمیه استان، تصریح کرد: در حال حاضر حدود دو هزار نفر در 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه خواهران مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه این سال به مدیریت استانی ارتقا یافت

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در حال حاضر حدود دو هزار طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات