۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۷۷۱۳۷
کارشناس فرق و ادیان:

آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی به جذب حداکثری می انجامد

حجت الاسلام معینی فر گفت: مسأله آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی به ما کمک می کند تا در راستای جذب حداکثری و دفع حداقلی عمل کنیم.
حجت الاسلام معینی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام معینی فرد رییس گروه وهابیت شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی شب گذشته در نهمین سوگواره شعر عاشورایی و گردهمایی بزرگ مداحان و شاعران آیینی استان قم که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، به کارکردهای آشنایی با فرقه ها و مذاهب اسلامی در عرصه مداحی اشاره و بر لزوم درک حساسیت ها در این گونه موارد تاکید کرد.

وی بر ضرورت شناسایی عقاید فرقه های اسلامی در عرصه مداحی تأکید کرد و اظهار داشت: به عنوان مثال یک فرقه از فرقه های اهل سنت کتاب صحیح بخاری را بسیار مقدس می دانند، بر این اساس اگر مداحی توجه به این قضیه نداشته باشد ممکن است با یک بی توجهی بسیار ناچیز خطر آفرین باشد.

حجت الاسلام معینی فرد خاطرنشان کرد: اگر در عرصه مداحی به ظرافت ها توجه نکنیم با یک عمل اشتباه هرچند هم که کوچک باشد، ممکن است وحدت اسلامی به خطر بیفتد.

رییس گروه وهابیت شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی به داستان مناظره علامه حلی(ره) با علمای چهار فرقه مالکی، شافعی، حنبلی و حنفی اشاره کرد و ابراز داشت: تسلط بر مذاهب مختلف اسلامی سبب می شود تا بتوانیم در همه جا پرچم سرافرازی شیعه را برافرازیم.

وی با اشاره به مزایای آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی، عنوان کرد: همانطور که می دانیم رهبر معظم انقلاب بر مقوله جذب حداکثری و دفع حداقلی تأکید داشته اند، باید دانست که مسأله آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی به ما کمک می کند تا در راستای همین موضوع عمل کنیم و جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشیم.

حجت الاسلام معینی فرد رمز موفقیت مداحان را در اشراف به بوم شناسی و فرقه شناسی معرفی کرد و بیان داشت: مداحان علاوه بر توجه به مسأل بوم شناسی باید بدانند که همواره ضرورت دارد از مسأله توهین به مقدسات پرهیز کنند، زیرا این موضوع بیشترین ضربات را به وحدت اسلامی وارد کرده و سبب می شود دشمن آسان تر به اهداف شوم خود دست پیدا کند./841/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات