۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۵۷۷۲۱۳

گزارشی از بازتاب اخبار ایران در رسانه‌های رژیم صهیونیستی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز بخشی از مطالب منتشرشده خود را به ایران و مسائل مرتبط با ایران اختصاص دادند.
رسانه های صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، اعتراف به رکب خوردن رسانه ای از ایران ، بازتاب نشست سه جانبه تهران ، ادامه رویکرد ایران هراسی از جمله مهمترین مطالبی بودند که طی هفته گذشته مورد توجه رسانه های مختلف عبری زبان رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

رسانه های مختلف صهیونیستی از هاآرتص گرفته تا یدیعوت آحارانوت و یسرائیل هیوم و نیز شبکه های تلویزیونی همچون شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارش مشابهی به نقل از یک مرکز امنیت شبکه آمریکایی مدعی شدند که برخی از سایت های عبری زبانی که حتی به منبعی برای شماری از مسئولین اسرائیلی تبدیل شده اند اصولا اسرائیلی نبوده و از سوی ایران هدایت می شدند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی سایت (ClearSky Cyber ​​Security) ادعا کرده است که دست کم 3 سایت وابسته به گروه اطلاع رسانی (Pike News) که در فلسطین اشغالی از اعتبار خاصی هم برخوردار هستند از سوی ایران هدایت و برای آن تبلیغ می کنند.

بر اساس این گزارش یکی از این سایت ها تل آویو تایمز است که جزو سایت های خبری عبری زبان است که هم اکنون مشخص شده است که به زعم این رسانه ها مشخص شده است کار تبلیغات برای ایران را انجام می دهد.

در این حال روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی به نشست سه جانبه تهران پرداخت و تلاش کرد تا همسو با خواست تروریست ها مسئله ابراز نگرانی از حمله به آخرین مقر تروریست ها در ادلب سوریه را با تیتر کردن سخنان رجب طیب اردوغان در رابطه با اعمال آتش بس با تروریست ها پر رنگ کند.

این روزنامه عبری زبان همچنین گزارشی را هم همسو با خواست تروریست ها در رابطه آنچه نگرانی از اقدام ارتش سوریه در بازپس گیری آخرین منطقه از خاک این کشور از دست تروریست ها توصیف شده ، تهیه و مدعی است در صورت انجام این اقدام فاجعه ای انسانی در این منطقه رخ خواهد داد.

این روزنامه عبری زبان همچنین در سایه نبود سوژه برای ایجاد ایران هراسی مجددا دست به دامن سناریوی ادعایی انتقال آرشیو هسته ای از ایران به فلسطین اشغالی شده و این بار نویسنده مقاله ادعا می کند که برای انجام این کار دو سال وقت صرف شده است، در حالی که فراموش می کند که نتانیاهو اعلام کرده بود بعد از چند هفته از انتقال این آرشیو برنامه برای انتقال آن در دستور کار قرار گرفته است.

در بخشی از این گزارش طولانی رونین برگمن نویسنده آن اعتراف می کند این گزارش بعد از آن تهیه شد که بسیاری از کسانی که در جریان گزارش های قبلی قرار گرفتند اشکالاتی به آن وارد کرده ( وآن را زیر سؤال برده) بودند.

آحارانوت در گزارش دیگری تحت عنوان "رفع ممنوعیت انتشار ، اسرائیل به جنگ ایران در سوریه می رود" اعتراف می کند که از سال 2017 تا به امروز بیش از 200 بار به بهانه حمله به محموله های سلاح مربوط به محور مقاومت به حریم هوایی سوریه تجاوز شده است.

این در حالی است که در گزارشی به نقل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد گرچه توافق هسته ای ایران یک توافق بد محسوب می شود، اما توانست اسرائیل را به کشورهای عربی نزدیک کند و آنچه باید گفت آن است که روند عادی سازی تدریجی با کشورهای بزرگ در جهان عرب در حال انجام است.

این در حالی است که روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه تاکید می کند، آنچه از حملات نظامی صورت گرفته در سوریه از یک سو و انتشار گزارش های مختلف در مورد فعالیت ایران انجام می شود در کنار آن به دنبال افزایش فشار بر تهران برای لغو توافق هسته ای واعمال تحریم بر ایران است اما باید گفت با وجود آنکه نظام ایران شرایط سختی را پشت سر می گذارد از این رو تلاش می شود تا ایران را به گوشه رینگ برده و وادار به چشم پوشی از اهداف انقلاب کنند ، اما در حال حاضر هیچ نشانه ای از شکل گیری چنین شرایطی در ایران نیست و قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس همچنان فعالانه مشغول انجام کار خویش است.

در همین راستا روزنامه معاریو هم در یادداشتی به قلم آلون بن دیوید با ادعای اینکه جایگاه اسرائیل برای مقابله با تهران قوی تر از گذشته شده است، در عین حال نوشت اسرائیل برای پیروزی بر ایران همچنان نیازمند کمک مستقیم ایالات متحده است.

در بخشی از این یادداشت آمده است ، ارتش اسرائیل خیلی دیر وبعد از سال ها در سال 2017 میلادی بود که تهدید احتمالی از توسعه طلبی ایران را متوجه شده و آیزنکوت برنامه خود را برای مهار ایران در سوریه ارائه کرد.به نحوی که تقابل با جمهوری اسلامی ایران از آن تاریخ به بعد به نوعی جنگ بین دو جنگ تبدیل شده است.

در بخش دیگری از این یادداشت نویسنده تاکید می کند : در اینجا باید از خود بپرسیم آیا هدف خارج کردن ایران از سوریه عملا امکان پذیر است ؟ پاسخ به این پرسش آری است اما به شرط آنکه آمریکا به همراهی اش با ما ادامه دهد.

این روزنامه عبری زبان درگزارش دیگری به قلم "ایلی بن مائیر" هم اعتراف می کند با وجود  تمام ادعاهای ترامپ برای گفتگو با ایران اما برنامه اصلی کاخ سفید هجمه همه جانبه علیه ایران است.

به نوشته این روزنامه نگار صهیونیست در حالی که رهبران اروپایی به دنبال راهکارهایی برای ادامه اجرای برجام هستند ایالات متحده برنامه افزایش فشار خود را بر تهران ادامه می دهد.

به اعتقاد بن مائیر دغدغه اصلی پاسخ به این پرسش است که ایران چه خواهد کرد؟ چه گزینه هایی دراختیار داشته و چه سمت وسویی را انتخاب خواهد کرد؟

او در پاسخ به این پرسش با اشاره به سفر وزرای دفاع و امور خارجه ایران به سوریه طی چند روز اخیر آن را امری تصادفی نمی داند همچنین رسانه ای شدن پرواز جنگنده جدید ایران و نیز رونمایی از موشک های ایرانی در  کنار امضای توافق همکاری نظامی و بازسازی ارتش سوریه همه این موارد را تاکیدی بر رویکرد مقاومتی می داند که سخنگویان ایرانی بعد از اعمال تحریم ها علیه کشورشان بر آن تاکید می کنند.

در این حال این روزنامه عبری زبان به نقل از آوی دیختر رییس کمیسیون دفاع و سیاست خارجی کنست رژیم صهیونیستی نوشت: اگر حضور ایران، حزب الله و روسیه نبود ، اسد در کارزار که برایش تدارک دیده شده بود سر بریده می شد.

این عضو لیکود افزود: مسأله سوریه صرفا مشکل بین اسرائیل و سوریه نیست، بلکه به دلیل نقشی که ایران در کمک به اسد دارد این مسأله بسیار خطرناک تر شده است .

وی افزود اینکه گروه های شبه نظامی شیعه در جولان حضور داشته باشند برای اسرائیل امری خطرناک است، این مسأله را اسد باید بداند و آگاه باشد که گرچه با کمک ایران ، حزب الله و روسیه از مهلکه جان سالم به در برده است، اما اسرائیل حملات خود را به سوریه تا زمان اخراج حامیانش (محور مقاومت) ادامه خواهد داد.

در این حال کیکار مجله یهودیان افراطی در گزارشی مدعی شد ولادیمیر پوتین، خاخام ارشد روسیه را به همراه هیأت پارلمانی این کشور که چند ماه پیش به ایران سفر کرده بود اعزام کرد. به ادعای این رسانه عبری زبان ، پیرل لازار بنا به پافشاری پوتین و با وجود مخالفت اولیه طرف ایرانی به همراه هیأت دومای روسیه به تهران آمد و از کنیسه مرکزی و نیز یکی از مدارس یهودیان در تهران دیدن به عمل آورد./۸۴۷/ب۱۰۱/ع

منبع: تسنیم

ارسال نظرات