۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۷۷۲۳۰

مجلس بزرگداشت شهید آیت الله مدنی در تبریز برگزار می‌شود

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری مجلس بزرگداشت دومین شهید محراب انقلاب اسلامی در تبریز خبر داد.
شهید آیت الله مدنی

حجت الاسلام حسین تقی‌زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز مجلس بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت آیت الله شهید مدنی، دومین شهید محراب انقلاب اسلامی به همت دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و استاندار در تبریز برگزار می شود.

وی با بیان این‌که مراسم دوشنبه ۱۹ شهریور از ساعت 17 با سخنرانی آیت الله طه محمدی، امام جمعه همدان در مسجد شهید آیت الله مدنی(شکلی) تبریز آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم تبریز، علما، بازاریان، اصناف، کسبه، حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها و دیگر اقشار جامعه همچون سال‌های گذشته حضوری پرشور در این مراسم خواهند داشت.

حجت الاسلام تقی‌زاده با اشاره به این‌که مردم و علمای آذربایجان و تبریز همواره در خط مقدم مقابله با رژیم ستمشاهی داشته‌اند، تصریح کرد: تبریز تنها شهری است که دو شهید محراب و امام جمعه تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است، که هر یک منشاء خیر و برکات فراوان در نظام اسلامی بوده اند.

وی با بیان این‌که سیره و سبک زندگی شهید مدنی همچون شهید قاضی الگویی ماندگار برای اقشار مختلف مردم بوده است، گفت: شهید مدنی خاری بر چشم منافقان و بدخواهان انقلاب اسلامی بود و همین مسأله موجب شد تا در عملیاتی تروریستی اقدام به شهادت این عالم وارسته بکنند.

بنابر این گزارش، شهید آیت الله مدنی(ره) در سال 1292 شمسی در آقا میرعلی از سادات آذرشهر، پا به عرصه وجود گذاشت که پدرش نامش را اسدالله گذاشت، در چهار سالگی مادر خود را از دست داد و در کنار پدر پرورش یافت، هر چه بود روزهای سخت و حساس کودکی اش سپری شد و او در جوار پدر روز به روز قد کشید.

تحصیلات حوزوی را در تبریز و قم گذراند و پس از عمری مجاهدت در راستای پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حکم امام خمینی به عنوان امام جمعه تبریز منصوب شد؛ آیت الله مدنی سرانجام در 21 شهریورماه 1360 در حال اقامه نماز جمعه ترور شد، مسئولیت ترور او را سازمان مجاهدین خلق بر عهده گرفت./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات