۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۷۷۲۵۶
کارشناس مسائل غرب آسیا:

فتنه عراق با مدیریت عربستان سعودی اجرا می شود

سعیداوی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای اختلاف افکنی میان ایران و عراق، گفت: فتنه عراق با مدیریت عربستان سعودی اجرا می شود که اتفاقا در این مسأله موفق شده است.
سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا

جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اينكه حوادث بصره قابل پیش بینی بود، اظهار داشت: این حوادث نشان از تأثیر فوق العاده رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی بر افکار و عقاید و روح و روان فرد و جامعه دارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان درگیری های لفظی میان طرفداران محور مقاومت با عربستان سعودی در فضای مجازی خاطرنشان کرد: درگیری های لفظی در فضای مجازی، در فضای حقیقی رنگ واقعیت به خود گرفت و حوادث جاری بصره را رقم زد؛ از این رو باید به فکر مدیریت فضای مجازی بود.

سعیداوی به تأثیرات اقلیمی و آب و هوایی و نیازمندی روزافزون به خدمات عمومی در منطقه اشاره کرد و گفت: دشمن از چنین نیازهایی سوءاستفاده و القا می کند که آب شیرین ایران به بصره منتقل می شود و به بصری ها تلقین می کند که شوری آب تان به علت قطعی آن از سوی ایرانی ها است.

وی با بیان اینکه ایرانی ها توقع آتش زدن کنسولگری شان را از سوی عراقی ها نداشتند، تصریح کرد: عاملان این اقدام مزدوران کشورهایی بودند که به شدت در پی اختلاف افکنی میان ایرانی ها و عراقی ها هستند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه آمریکا و نوکران منطقه ای در پی بروز اختلاف برای تحت شعاع قرار دادن اربعین حسینی است، افزود: راهپیمایی اربعین، دشمنان را عصبانی کرده و در عصری که اطلاع رسانی در اختیار معاندان است، ایران و عراق به وحدتی در سایه اربعین دست پیدا کردند که شدیدا مورد هدف دشمنان قرار دارد.

سعیداوی ادامه داد: برای معترض فرقی ندارد که کدامین کنسولگری را آتش بزند اما اختیار کنسولگری ایران و بی توجهی به کنسولگری های عربستان و آمریکا نشان از هدفمند بودن اتفاقات اخیر دارد.

وی تصریح کرد: عربستانی که هیچ مشترکاتی با اهالی بصره ندارد چرا باید در آنجا کنسولگری داشته باشد؟ هدف عربستان تنها فتنه انگیزی بود که اتفاقا در این مسأله موفق شده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه فتنه عراق به مدیریت عربستان سعودی اجرا می شود، گفت: عربستان بارها از ایران سیلی خورد و اکنون آخرین تیرهایش را پرتاب می کند تا انقلاب اسلامی و ایران را آزار دهد اما قطعا این توطئه با هوشیاری مردم ایران و عراق خنثی خواهد شد.

سعیداوی گفت: عراقی ها همچون ملت ایران باید به بلوغ سیاسی برسند و طعمه سعودی ها و آمریکایی ها نشده و از آنها انتظار خویشتن داری داریم.

وی بیان داشت: بزرگان عراقی باید وارد عمل شوند و توطئه ها را خنثی کنند که در غیر این صورت توسعه اغتشاشات و فتنه ها به صلاح کسی نیست./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات