۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۷۷۲۷۸
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر:

عاشورا، دانشگاه سیاست و روحیه جهاد و مبارزه است

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به عاشورا به عنوان دانشگاهی که سیاست و روحیه جهاد، امر به معروف و مبارزه را فریاد می زند، تأکید کرد که این مکتب هرگز با مجالس سکولار سازگاری ندارد.
حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌به تبیین ابعاد گوناگون قیام و حرکت امام حسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: حرکت سالار شهیدان از آغاز تا پایان از مدینه تا مکه و از مکه تا کربلا پیام سیاست و چگونگی مبارزه با دشمنان خدا بود.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب عاشورا را دانشگاه بزرگ سیاست و جهاد عنوان کرد و گفت: بی شک تا زمان سیدالشهدا(ع) قافله سالار دانشگاه عاشورا خود ایشان بودند و بعد از شهادت شان، امام سجاد(ع) و حضرت زینب قافله آن را هدایت کردند، دانشگاهی که روحیه جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، مقاومت و دفاع از کیان دین خدا را فریاد می کشد.

وی در ادامه بیان داشت: در عصر کنونی که جهان سلطه به دنبال امحای ارزش های اسلامی است، اگر خطبا و سخنرانان از سیاست اسلام سخن نگویند جفا به مکتب اهل بیت(ع) کرده اند چراکه این مکتب، مکتب بیدار باش و در راستای احقاق حقوق اولیای الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره یادآور شد: وقتی سخن از ساسة العباد که در متن جامعه کبیره آمده است در حقیقت سخن از وحدت و انسجام و بیداری و مقاومت در مقابل کفر و الحاد و نفاق و مشرکان است، البته هرگز هیأت ها، حسینیه ها، مساجدها و مجالس متعلق به اهل بیت(ع) تعلق به حزب یا گروه یا افراد خاصی ندارد و همه هیأت ها متعلق به جامعه اسلامی در خط سرخ محمد و آل محمد است.

وی حرکت مجالس حسینی را در جریان حرکت اسلامی مؤثر دانست و بیان کرد: در طول تاریخ هیأت ها و مساجد و خطبا و واعظان ما نخستین مبارزان با سکولار بوده اند، باید این افتخار حوزه علمیه که از بالندگی و انقلابی بودن آن را حکایت می کند همیشه به خاطر داشته باشیم چراکه همین حوزه است که به داخل و خارج کشور در قالب گروه های جهادی و اعزام های انفرادی مبلغان و کارشناس امور دینی را در سطوح عالیه اعزام می کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تأکید کرد: باید بدانیم که دشمنان به دنبال گویندگان و هیأت هایی هستند که به جای بیان اهداف و آرمان امام حسین(ع)، مردم را به خرافه گرایی و محتواهای بی اساس و مطالب بی مستند مشغول سازند، در حالی که هجرت و شهادت و جهاد و مبازه بر علیه ظلم و ستم است که به پهنای کره زمین عاشقان خود را در قلب مقدسش یعنی کربلای معلی گسترش داده است.

وی با بیان این که عاشورای منتشر شده ای که همراه با زمان به پیش برود هرگز مورد ارعاب تفکرات آمریکا و صهیونیست قرار نمی گیرد، خاطرنشان کرد: البته فراموش نکنیم هیأت ها و مساجد و حسینه ها نباید به گروه ها و جریان های چپ و راست یا عناوین دیگر وابسته باشند، بلکه اساس هیأت ها حرکت بر آرمان امام و رهبری معظم انقلاب است که همان ولایت مداری حقیقی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان خاطرنشان کرد: امید داریم همانگونه که در طول تاریخ حسینیه ها پایگاه پرورش مجاهدان بوده است در وضعیت کنونی نیز بتوانیم از وضعیت جهان اسلام در برابر استکبار و صهیونیست دفاع کنیم چراکه مکتب عاشورا همچون خورشید همواره روشن گری می کند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات