۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۷۷۴۱۴
همزمان با سراسر کشور؛

همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی برگزار می شود

نماینده مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در خراسان جنوبی با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی امسال در ۵ هزار و ۵۰۰ نقطه از ایران و ۴۱ کشور جهان برگزار می شود، گفت: این مراسم در روز جمعه مصادف با چهارم ماه محرم در بیش از ۱۵۰ نقطه از خراسان جنوبی برگزار می شود.
همایش شیرخوارگان حسینی در مهدیه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حسن مالکی، نماینده مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برای نخستین‌بار در سال 82 همایش شیرخوارگان حسینی به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) آغار شد.

وی با بیان اینکه امروز همایش شیرخوارگان حسینی گسترش پیدا کرده است، گفت: این همایش سراسری امسال در بیش از 5 هزار و 500 نقطه از ایران و 41 کشور برگزار می‌شود.

نماینده مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در خراسان جنوبی افزود: بیان مظلومیت و گویاترین سند مظلومیت حضرت امام حسین(ع) و بیعت مادران با آرمان‌های شهدای کربلا از اهداف برگزاری این همایش است.

مالکی تصریح کرد: از سال 85 جلسات مختلفی برای شیرخوارگان حسینی به صورت خودجوش برگزار می‌شد اما از سال 95 نمایندگی مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در استان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی امسال در مرکز استان در سه نقطه برگزار می‌شود، ادامه داد: این مراسم در روز جمعه مصادف با چهارم ماه محرم از ساعت 9 صبح به صورت همزمان در مصلی المهدی(عج)، آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) و سالن شهیدین قاسمی برگزار می‌شود.

نماینده مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در خراسان جنوبی با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی سال گذشته در 100 نقطه از استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: امسال نیز این همایش در بیش از 150 نقطه از استان برگزار خواهد شد.

مالکی با بیان اینکه لباس شیرخوارگان حسینی به صورت رایگان قبل از آغاز مراسم بین مادران توزیع می‌شود، اظهار کرد: امسال  به همت خیران کارگاه دوخت لباس برای مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در استان راه‌اندازی شد و لباس‌ها توسط بانوان خیر دوخته و بسته بندی شده است.

وی از آماده شدن 10 هزار دست لباس برای همایش شیرخوارگان حسینی در استان خبر داد و افزود: همچنین برای رفاه شهروندان در مرکز استان و با هماهنگی سازمان اتوبسرانی تعدادی از اتوبوس‌ها در میدان آزادی و میدان ابوذر به سمت محل مراسم در مصلی المهدی(عج) آماده حرکت خواهند بود.

نماینده مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در خراسان جنوبی با اشاره به نذر تهیه لباس، گفت: برخی از هم‌استانی‌ها نذری دارند مبنی بر اینکه تعدادی از لباس شیرخوارگان حسینی را تهیه کنند از این رو همکاران در مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در استان این آمادگی را دارند که به نیابت از شهروندان لباس تهیه و توزیع کنند.

مالکی عنوان کرد: کسانی که نذر تهیه لباس دارند می‌توانند برای هر دست لباس مبلغ 2 هزار تومان به شماره حساب 879548865 و شماره کارت 6037707000126965 بانک کشاورزی واریز کنند./۹۳۱۴/پ203/ب1

ارسال نظرات