۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۵۷۷۴۶۵
حجت الاسلام عبداللهی نژاد:

شادی حقیقی با خدمت رسانی به مردم محقق می‌شود

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: شادی باید در قلب مردم باشد، این شادی با خدمت رسانی محقق می‌شود، تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات مردم در مسائل شهری بهترین نحوه شاد کردن مردم است.
حجت الاسلام عبداللهی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد عبداللهی نژاد، دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته امر به معروف و نهی از منکر، ضمن گرامی داشت این هفته و تأکید بر ضرورت توجه به این فریضه واجب و مهم، احیای این فریضه را یک وظیفه ذاتی و دینی برای جامعه توصیف کرد و گفت: در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اجرایی نداریم بلکه وظیفه ما احیای این فریضه است و لازمه این موضوع این است که فرمایشات قرآن در این زمینه را محقق کنیم.

وی در ادامه افزود: اگر ما به دستورات قرآن کریم در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر عمل کردیم به رستگاری خواهیم رسید و در نهایت اگر همه جامعه در این مسیر ید واحده شویم به سعادت خواهیم رسید.

از امر به معروف و نهی از منکر مردم به مسؤولان غافل مانده‌ایم

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان پیرامون مباحث قانونی فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: از نظر قانونی 3 قسم امر به معروف برای ما تعیین شده است، که امر به معروف مردم به مردم، امر به معروف مردم به مسؤولین و امر به معروف مسؤولین به مردم است که متأسفانه ما بیشتر به مسأله امر به معروف مردم به مردم توجه کرده‌ایم و از موضوع امر به معروف و نهی از منکر مردم نسبت به مسؤولان غافل بوده‌ایم که البته ستاد احیای امر به معروف در این زمینه برنامه‌هایی دارد.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد با تأکید بر اهمیت امر به معروف مسؤولان برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در هفته امر به معروف و نهی از منکر با توجه به همزمان بودن با ایام عزاداری امام حسین(ع) فرصت برنامه‌های عملی و میدانی نیست، به همین دلیل بیشتر به دنبال برگزاری برنامه‌های ترویجی و تبلیغی در زمینه احیای این فریضه واجب هستیم، برنامه‌هایی برای مبلغین به منظور تبیین هدف امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر از جمله مهمترین اهداف ما در این هفته است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، خاطرنشان کرد: این ستاد در هر استانی متشکل از 18 نفر است، امام جمعه مرکز استان، استاندار، دادستان، فرمانده سپاه و ناجا، مسؤول حوزه برادران و خواهران، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و دو نفر از ائمه مجلس عضو این ستاد هستند و وظیفه دبیر هماهنگ سازی این اعضا با یکدیگر است.

هنوز موفق به دیدار با استاندار نشده‌ایم

وی در ادامه با اشاره به همکاری و عملکرد مطلوب برخی دستگاه‌ها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: برخی دستگاه‌ها با این ستاد همراهی خوبی ندارند و امیدوار هستیم با کمک اصحاب رسانه و وظیفه ذاتی رسانه‌ها مبنی بر مطالبه‌گری از دستگاه‌ها و مسؤولان، این فریضه بسیار مهم را احیا کنیم. نهادها و اشخاصی نظیر نیروی انتظامی و شخص امام جمعه اصفهان آیت الله طباطبایی نژاد علیرغم همه مشغله‌هایی که دارند همکاری خوبی با ما داشته‌اند اما بعضی دستگاه‌های دولتی همکاری خوبی نداشته‌اند علیرغم اینکه مصوبات ستاد توسط همه اعضا به تصویب رسیده است.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد با بیان اینکه تا کنون موفق به دیدار استاندار جدید نشده‌ایم و همکاری وی با ما ضعیف بوده، اظهار کرد: اداره اطلاعات همکاری خوبی با این ستاد داشته است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری بسیاری خوبی داشته است، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تعاملات و همکاری‌های خوبی با ما داشته است اما از سویی به جهت نوع فعالیت این اداره آسیب‌های بسیاری وجود داشته که وقت زیادی از ما گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل در زمینه همکاری اداره کل ارشاد با ستاد احیا موضوع کنسرت‌ها بوده است، ما مخالف شادی مردم نیستیم فقط خواهان این هستیم که کنسرت‌ها مطابق قانون برگزار شود، خود کنسرت به صورت ذاتی آسیبی ندارد اما حواشی آنها متأسفانه مشکل ساز است، ما خواهان عدم شرکت مردم در کنسرت نیستیم و مخالفتی با کنسرت نداریم اما خواهان این هستیم دستگاه‌های نظارتی به وظایف قانونی خود در این زمینه عمل کنند.

مخالف حواشی کنسرت‌ها هستیم

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، با اشاره به سوء استفاده افراد بسیار انگشت شمار از فضاهایی نظیر کنسرت‌ها، تصریح کرد: اقدامات خلاف قانونی که رخ می‌دهد را اگر از برنامه‌های جمعی جدا کنیم این برنامه‌ها می‌تواند نشاط آفرین و مفید باشد، مانند جشنواره فیلم کودک که تعامل خوبی میان شهرداری و ستاد احیا وجود داشت و امسال کمترین آسیب‌ها را در جشنواره شاهد بودیم، اگر چه شاهد آسیب‌هایی در فیلم‌ها بودیم که باید به آن توجه داشت تا جشنواره به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

وی با انتقاد از برگزاری کارناوال‌ها و برنامه‌های جنبی هزینه‌بر در جشنواره فیلم کودک، عنوان کرد: چرا باید شهرداری برگزار کننده جشنواره فیلم کودک باشد تا هزینه‌های آن از جیب مردم مصرف شود؟ بهتر است جشنواره از طریق بخش خصوصی برگزار شود تا هم هزینه‌ها از جیب مردم نباشد و به بیت المال آسیب نبیند هم اینکه شهرداری بتواند تمرکز بهتری به مسائل شهری داشته باشد.

شادی حقیقی با خدمت رسانی به مردم محقق می‌شود

حجت الاسلام عبداللهی نژاد شادی‌های مردم در جشنواره علیرغم مشکلات مالی و فقر را گذار دانست و اظهار کرد: شادی باید در قلب مردم باشد، این شادی با خدمت رسانی محقق می‌شود، تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات مردم در مسائل شهری بهترین نحو هشاد کردن مردم توسط شهرداری است.

وی در ادامه افزود: انتظار ما از حوزه‌های علمیه خواهران و برادران بیش از چیزی است که امروز شاهد هستیم، حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیون نمی‌توانند نسبت به مسائل جامعه بی توجه باشند و حوزه را از جامعه جدا نگه دارند، حوزه‌ای که نسبت به جامعه بی تفاوت باشد به سمت سکولار بودن می‌رود، امروز در شرایط اقتصادی موجود بیشترین ضربه را حوزویان می‌خورند چرا که هم باید پاسخگو باشند هم خودشان از نظر معیشتی بیشتر از همه تحت فشار هستند، به همین دلیل مسؤولان حوزه علمیه باید در زمینه مسائل اجتماعی و ملی ورود جدی‌تر و بیشتری داشته باشند برای حل مشکلاتی که شاهد آن هستیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، یکی از حقوق شهروندی را مجاز بودن مردم برای امر به معروف و نهی از منکر به دولت عنوان کرد و گفت: متأسفانه در بدنه دولت تذکر و انتقاد را برنمی‌تابند، اینکه آیا مسؤولان ما نقد پذیر هستند یا نه متأسفانه باید بگوییم درصد نقد پذیری بسیار پایین است.

به صورت روزنامه برنامه‌های آموزشی امر به معروف برگزار می‌شود

حجت الاسلام عبداللهی نژاد با بیان اینکه سال 97 را به عنوان سال تعیین الگوی رفتاری نامگذاری کردیم، تصریح کرد: در این سال الگوهای رفتاری اقشار و اصناف مختلف را تعیین کردیم و برای هرکدام آموزش‌های جداگانه و اختصاصی قرار دادیم تا مبانی امر به معروف و نهی از منکر بیشتر و بهتر از گذشته نهادینه شود، تقریبا به صورت روزانه برنامه‌های آموزشی برگزار می‌کنیم و حتی مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر را پایه گذاری کردیم تا نهادها و مراکز بتوانند از این مرکز استفاده کنند تا آسیب‌های اجرای این فریضه در جامعه کمتر شود.

وی پیرامون گشت ارشاد خاطرنشان کرد: گشت ارشاد باید باشد اما به جای خیابان‌ها به سراغ سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور هنجار شکن برود چرا که این ها در اولویت هستند، عجیب است که گشت ارشاد مورد سؤال قرار می‌گیرد اما گشت تعزیرات و گشت شهرداری مورد سؤال قرار نمی‌گیرند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: برای فرهنگ سازی یک موضوع باید در کنار کار فرهنگی و آموزشی کار سلبی هم انجام داد و مانع سنگ اندازی‌ها شد، در بحث‌های اجتماعی نظیر عفاف و حجاب کم انجام نشده است، کار سلبی هم کم نبوده است اما عدم وحدت رویه و سنگ اندازی‌ها این موضوع را با مشکل مواجه کرده است.

خودرو حریم خصوصی نیست

وی پیرامون مستند سازی مشکلات و موارد مربوط به امر به معروف و نهی از منکر از سوی مردم، اظهار کرد: خودرو حریم خصوصی نیست و اماکن عمومی نیز تحت هیچ عنوانی حریم خصوصی کسی محسوب نمی‌شود، بنابر قانون افراد می‌توانند منکراتی که در فضای عمومی دیده می‌شود مستند سازی کنند و به مراجع مربوطه ارائه دهند تا پیگیری‌های بیشتر و حتی برخورد با افراد خاطی صورت بگیرد.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد با بیان اینکه اگر شرایط امر به معروف و نهی از منکر رعایت نشود و یا انجام این فریضه همراه با فعل حرام باشد، این امر به معروف و نهی از منکر کردن حرام است، تصریح کرد: طبیعت برخی افراد به این صورت است که برای تذکر لسانی مناسب نیستند و ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که از این اشخاص در زمینه امر به معروف و نهی از منکر استفاده نشود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی، عنوان کرد: در حوزه فضای مجازی رصد داریم و حتی اصناف و اماکنی که در فضای مجازی فعالیت دارند تحت رصد ما هستند، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان علیه مسیح علینژاد شکایت کرده است و پرونده این شکایت در مجامع بین المللی در جریان است، حاصل این شکایت این است که خطوط قرمزی برای او تعریف می‌شود و امکان ورود به سفارت‌ها و کنسولگری‌های کشور ما را ندارد./1304/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات