۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۷۷۴۸۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

بازگشت آخرین کاروان بیت االله الحرام به خراسان شمالی، شمیم نینوا در شیروان و مراسم علم بندان در گرمه عناوین برخی از اخبار کوتاه استان است.
اخبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، جانشین مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با بیان این که بازگشت زائران حج تمتع از پنجم شهریورماه آغاز شده است، افزود: امروز نیز آخرین کاروان با ظرفیت 140 زائر به استان باز گشت.

«فیروزه» افزود: هزار و ۵۴۵ نفر از استان در قالب ۱۱ کاروان به حج تمتع اعزام شدند.

وی به اعزام 7 کاروان  به عتبات عالیات همزمان با ماه محرم اشاره و تصریح کرد: از این تعداد 2 کاروان در تاسوعا و عاشورا به کربلای معلی اعزام می شوند.

شمیم نینوا در شیروان

روز گذشته در آخرین روز از ماه ذی الحجه، آیین سیاه پوشی به رسم هر سال در میدان دفاع مقدس شیروان با برافراشتن پرچم سیاه 70 مترمربعی برگزار شد.

امام جمعه شیروان در این مراسم گفت: این آیین مایه خیر و برکت برای شیروان است.

حجت الاسلام «کوثری» با بیان این که پرچم امام حسین(ع) پرچم اقتدار، ولایتمداری، جهاد و مقاومت، برکت و زندگی و حیات ماست افزود: همه ما تا امروز زیر پرچم امام حسین(ع) زندگی کرده ایم و امروز نیز اگر بخواهیم با عزت زندگی کنیم باید همچنان زیر این پرچم حرکت کنیم.

مراسم علم بندان در گرمه

مردم گرمه مراسم سنتی علم بندان را با حضور سادات و بزرگان این شهر برگزار و طی آن علم های عزاداری سرور و سالار شهیدان را برپا کردند.

در تمام هیئت های مذهبی و مساجد گرمه مراسم علم بندان برگزار شد.همچنین مراسم علم بندان در جاجرم نیز برگزار شد.

یادواره ۱۴ شهید عشایر مانه و سملقان

یادواره ۱۴ شهید عشایر مانه و سملقان با حضور نماینده ولی فقیه در استان در منطقه عشایری روستای مهمانک برگزار و از خانواده شهدای عشایر مانه و سملقان تجلیل شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این همایش، تقوا را محور همه ارزش ها دانست و گفت: هویت ملی یک کشور شیعه، اسلامی و مسلمان زیستن مردم آن است نه قومیت ها و لهجه ها./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات