۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۷۷۴۸۳

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

۳۸۰ کیلومتر پای پیاده برای زیارت امام مهربانی ها، برگزاری یادواره ۵۸ شهید ۶ روستای قاین و حضور ۱۰۰ جهادگر در نقاط محروم بخش نیمبلوک عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، کاروان پیاده دهستان کرغند از قدیمی ترین کاروان های پیاده شرق کشور همزمان با آغاز دهه اول محرم برای زیارت امام رضا(ع) حرکت خود را به سمت مشهد مقدس آغاز کرد.

این خبر را مدیر کاروان زیارتی پیاده هیئت انصارالرضا(ع) دهستان کرغند بخش نیمبلوک اعلام و به این نکته اشاره کرد که این کاروان یکشنبه گذشته با 150 نفر حرکت خود را از مسجد جامع دهستان کرغند آغاز کرد و پس از قرائت زیارت عاشورا و امامزاده اسماعیل پای پیاده عازم مشهد مقدس شد و تا زمان رسیدن به حرم رضوی با اضافه شدن عاشقان امام هشتم(ع) تعداد اعضای این کاروان به 300 نفر افزایش خواهد یافت.

به گفته «ساحلی» این کاروان در مدت 13 روز مسیر ۳۸۰ کیلومتری دهستان کرغند تا مشهد مقدس را طی می کنند و همزمان با شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران وفادارش وارد حرم مطهر رضوی خواهند شد.

25 شهریور؛ یادواره 58 شهید 6 روستای قاین

یادواره سرلشکر پاسدار محمود کاوه و 58 شهید روستاهای بیهود، بزبیشه، سرمساران، نوغاب پسکوه، خونیک و تجن 25 شهریور ماه جاری در مسجد جامع روستای بیهود زادگاه سرلشکر کاوه برگزار می شود.

بخشدار مرکزی قاین با اعلام این خبر عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهید کاوه و 40 شهید بیهود، تجلیل از خانواده شهدا، مداحی، سینه زنی و برپایی نمایشگاه آثار شهدا را از جمله برنامه های جانبی این یادواره برشمرد.

«رمضان پور» با اشاره به برگزاری این یادواره با همت سپاه پاسداران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بخشداری مرکزی، شورای اسلامی، دهیاری و هیئت مذهبی بیهود و روستاهای یاد شده از برگزاری مراسم یادبود شهدا در همه روستاهای بخش مرکزی در شب های تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

100 جهادگر در نقاط محروم بخش نیمبلوک

100 جهادگر در حاشیه شهرها و روستاهای کارشک، کرغند، دهشک و ... بخش نیمبلوک به محرومان خدمت رسانی می کنند.

فرمانده حوزه شهید باهنر نیمبلوک با اعلام این خبر به اعزام 10 گروه جهادی 20 روزه به نقاط مختلف شهرها و روستاهای این بخش اشاره کرد که تا پایان شهریور ماه جاری در عرصه های فرهنگی، پزشکی، عمرانی و ... به محرومان خدمت رسانی می کنند.

«فرخ دوست» همچنین به برگزاری اردوهای یک روزه این حوزه در سطح نوجوانان اشاره کرد که به مدت 10 روز به مناسبت کنگره دو هزار شهید و یادواره ۳۰۲ شهید شهرستان قاینات و 40 سالگی انقلاب اسلامی همراه با مسابقات ورزشی و فرهنگی برگزار شد.

هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر با 15 برنامه در خوسف

15 برنامه برای هفته امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان خوسف تدارک دیده شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوسف این خبر را در نشست خبری تشریح برنامه های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان اعلام کرد که این برنامه ها توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تدارک دیده شده است.

سرهنگ «بشیری» برگزاری تجمع طلایه داران، یاوران و یادآوران امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مسابقات فرهنگی از کتاب حماسه حسینی، کمپین رسانه ای با موضوع نقد بی تفاوتی ها، راهپیمایی امر به معروف و نهی از منکر و همایش شیرخوارگان حسینی را از مهم ترین برنامه های این هفته و ایام محرم برشمرد.

به گفته وی برنامه های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر با محوریت وحدت کلمه، دشمن ستیزی، حمایت از کالای ایرانی، توجه به تربیت نسل جوان و انقلابی، خودباوری، تقویت روحیه جهادی در محیط اداره و نهادینه سازی تکریم ارباب رجوع در شهرستان برگزار خواهد شد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات