۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۷۷۴۹۰
دبير جامعه روحانيت كاشان:

فرار از مرگ با عزت مرگ با ذلت را به همراه دارد

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: انسانهايي كه از مرگ با عزت و با افتخار فرار مي كنند، گرفتار مرگ با ذلت مي شوند و اينگونه نيست كه بتوانند تا ابد زنده بمانند.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل سه شنبه شب در مراسم عزاداري سفيد شهر با اشاره به ارتباط بين مرگ و معاد و واقعه عاشورا، گفت: كساني كه از امام حسين دعوت كردند زماني دست از امام حسين(ع) برداشتند كه شمشير ابن زياد را بالاي سر خود مشاهده كردند.

وي ترس از مرگ را به معناي عدم شناخت  از مرگ دانست و افزود: ما پيروان امام حسين(ع) اگر مرگ و معاد را خوب درك نكنيم حتي اگر 50 سال درمجلس امام حسين(ع) سينه زني و  عزاداري كنيم اما زماني كه بايد براي امام حسين(ع) يك قدم برداريم شايد امتناع و امام حسين(ع) را تا زماني بخواهيم كه مرگ در كار نباشد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: كسي كه عزاداري امام حسين(ع) است تفكر خودش را در رابطه با مرگ و معاد بايد درست كند تا اگر زماني قرار  باشد  براي امام خود به استقبال مرگ برود با جان ودل با استقبال مرگ برود.

وي افزود: انسان هايي كه از ترس مرگ با عزت و با افتخار در ركاب امام حسين(ع) ترسيدند در ادامه گرفتار مرگ با ذلت و خواري شدند و در قيام توابين و مختار حدود 50 هزار نفر كشته شدند، اينها كساني بودند كه در كربلا حاضر نشدند تا در ركاب امام حسين(ع) با افتخار به شهادت برسند.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: انسانهايي كه از مرگ با عزت و با افتخار فرار مي كنند، گرفتار مرگ با ذلت مي شوند و اينگونه نيست كه بتوانند تا ابد زنده بمانند.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اينكه ديدگاه انسان در رابطه با مسأله مرگ و معاد بايد مثبت باشد، افزود: مرگ با عزت و با افتخار داراي آثار و بركات زيادي است به طوري كه حدود يك ششم آيات در رابطه با موضوع معاد است.

وي افزود: مسلمانان آيات و روايات زيادي در رابطه با مرگ و معاد دارند از اين رو در دوره اي كه با اين سبك زندگي نهايت عمر انسان بيشتر از 80 سال نيست و تصادفات و مرگ هاي ناگهاني افزايش يافته است و نمي توان روي عمرطولاني حساب باز كرد.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: انسان بعد از مرگ و ورود به عالم برزخ وارد يك زندگي بسيارطولاني تر از زندگي دنيا مي شود كه اين زندگي ابدي انسان مرگ و فنا در آن وجود ندارد و بي نهايت است.

وي افزود: انسان با چند دقيقه تفكر به اين نتيجه خواهيد رسيد كه به جاي رنج و زحمت و تلاش براي عمركوتاه آن كه مانند برق و باد به پايان مي رسد  براي زندگي ابدي خودش برنامه ريزي تلاش كند.

به گفته وي، تفاوت مهمي بين زندگي  دنيا و آخرت وجود دارد اين است كه در دنيا هر كمبودي داشته باشيم مي توان با زحمت به آن رسيد و مشكل را حل كرد، اما اگر انسان در آخرت و قيامت كمبودي و مشكلي داشته باشد امكان تلافي و برطرف كردن آن وجود ندارد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: انسان آخرت خودش را در دنيا مي سازد از اين رو قيامت را بايد جدي بگيرد و براي اين كار روايت مي گويد انسان مومن در روز 20 مرتبه بايد به ياد مرگ و قيامت باشد.

وي افزود: امروز تمام مشكلات و درگيري ها و دعواها و نزاع ها براي اين است كه معاد و قيامت را باور نداريم، از اين رو كسي كه  مساله مهم قيامت و معاد را فراموش كرده و يك زندگي ابدي را براي آينده خودش ترسيم كرده كارهاي دنيا برايش مهم نيست.

دبير جامعه روحانيت كاشان با تأكيد بر نهادينه شدن باور به معاد و مرگ و قيامت در انسان، گفت: معاد باوري انسان سبب خواهد مسأله قيامت و زندگي ابدي را جدي را بگيرد و زبان و گوش و چشم و جوارح خود را كنترل كند و تمام تلاش خود را در اين دنيا براي ساختن زندگي ابدي خود به كار بگيرد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات