۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۵۷۷۷۷۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

محبت به امام حسین موجب تعالی انسان می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه محبت به امام حسین(ع) انسان را به تعالی روحی می‌رساند، گفت: محبتی بالاتر از محبت امام حسین(ع) وجود ندارد.
حجت الاسلام پناهیان همایش شیرخوارگان همایش شیرخوارگان همایش شیرخوارگان همایش شیرخوارگان همایش شیرخوارگان همایش شیرخوارگان همایش شیرخوارگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه علمیه، امروز در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی که با حضور هزاران مادر و کودکان شیرخوار به یاد شیرخواره کربلا در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: انسان با محبت داشتن به یک حقیقت بزرگ می‌تواند به یک تعادل روحی و آرامش دست یابد، انسان تا زمانی که با پروردگار و اولیای الهی پیوند نخورد نمی‌تواند آن آرامش واقعی را درک کند.

وی افزود: اینکه امروز برخی تنها داشتن یک خانواده را نشانه خوشبخی می‌دانند اشتباه تصور می‌کنند زیرا خوشبختی زمانی به انسان رخ نشان می‌دهد که بین او و هدفش پیوند عمیق وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه محبت مادر به فرزند زمانی به تعالی می‌رسد که به یک محبت برتر پیوند بخورد، ابراز کرد: علاقه مادر به فرزند به معنای آن نیست که در حیاتش به همه اهدافش دست یافته است؛ بنابراین محبت مادر به فرزند و برعکس که محبتی فوق العاده است انسان را از محبت سیراب نمی‌کند.

محبتی بالاتر از محبت امام حسین(ع) نیست

استاد حوزه علمیه عزاداری محرم را عشق بازی با اباعبدالله الحسین(ع) دانست و گفت: ایام محرم و صفر به هیچ وجه ایام ماتم زدگی و غم به معنای افسردگی نیست بلکه این ایام، ایام پیوند انسان با بالاترین محبتی است که انسان می‌تواند داشته باشد.

وی ادامه داد: احدی در عالم مانند اباعبدالله الحسین(ع) نیست که میلیون‌ها شعر در محبت او سروده شده باشد، ما هیچ کسی را مانند امام حسین(ع) نمی‌شناسیم که همانند ایشان دوست داشتنی و محبوب باشد. ما می‌توانیم به اولیای الهی علاقه پیدا کنیم و به خداوند عشق بورزیم ولی این علاقه و عشق ورزی بسیار دشوار است در حالی که محبت به اباعبدالله الحسین(ع) بسیار آسان بوده و به آسانی در دسترس است و این معجزه اباعبدالله الحسین(ع) و لطف خداوند به امام حسین(ع) است.

بالاترین از مهر مادری محبت امام حسین(ع) است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید براینکه داستان عاشورا و اربعین داستان محبت است، گفت: شما کسی را نمی‌یابید که 20 میلیون عاشق گرد قبر او بچرخند و میلیونها غذا به عاشقان و زائرانش بدهند؛ کسی در عالم محبوبی این چنین سراغ ندارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام حسین(ع) کاری کرده که مادران فرزندان خود را برای فدا کنند. مادران شهدا را بنگیرد زمانی که فرزندانشان را نثار امام حسین(ع) می‌کنند چقدر با آرامش برخورد می‌کنند؛ بنابراین بالاترین از مهر مادری محبت امام حسین(ع) است که محبت مادری در مقابل آن زانو می‌زند.

وی با بیان اینکه مادران به راحتی می‌توانند محبت فرزندان را نادیده بگیرند اما هرگز سوز امام حسین(ع) در دلشان فروکش نمی‌کند، اظهار داشت: آیا در دنیا چنین عشقی وجود دارد که مسلمان و غیر مسلمان نشناسد و همه را متحیر کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: عزاداری و سیاهپوشی‌هایی که مردم برای امام حسین(ع) انجام می‌دهند مراسم عاشقی و وجود پیوند حقیقی است. بزرگترین دلیل برای ما بر حقانیت دین همین محبتی است که به امام حسین(ع) داریم.

استاد حوزه علمیه رسیدن به تعادل روحی را نشانه دستیابی به حکمت دانست و گفت: تعادل روحی با محبت اهل بیت(ع) کسب می‌شود؛ بنابراین کودکان زمانی که می‌بینند مادرشان به امام حسین(ع) حماسه ساز تاریخ عشق می‌ورزند خود نیز حماسه ساز می‌شوند. همه علما و خوبان مدیون مادرانشان هستند که آنان عشق ورزی به امام حسین(ع) را آموختند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات