۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۵۷۷۸۲۰
حجت الاسلام والمسلمین نبوی خبر داد؛

آمادگی معاونت تبلیغ حوزه برای تعامل و همکاری با خبرگزاری رسا

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه از آمادگی این معاونت برای تعامل و همکاری با خبرگزاری رسا خبر داد و خواستار تشکیل کمیته مشترک برای بررسی زمینه های همکاری شد.
دیدار مدیرعامل و مسئولان خبرگزاری رسا با معاون تبلیغ حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، در دیدار مدیرعامل و شماری از مدیران خبرگزاری رسا، با تقدیر از فعالیت های رسانه ای این رسانه حوزوی، تصریح کرد: افرادی که در این خبرگزاری فعالیت می کنند نیروهایی انقلابی و با دغدغه های ارزشمند هستند.

وی اظهار داشت: ما از قدیم با خبرگزاری رسا آشنایی داشتیم، اما گزارش هایی که همکاران شما ارائه دادند نشان می دهد شما به ابعادی ورود کرده اید که تصور آن را نمی کردیم.

معاون تبلیغ حوزه در ادامه فرآیند تولید، پردازش، انعکاس و جریان سازی خبری و رسانه ای در عصر کنونی را توام با ظرافت های خاص دانست و گفت: امروز بحث خبر رسانی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است؛ شبکه های ماهواره ای و بنگاه های خبری بیگانه و معاند با اخبار جهت دار و هدفمند تلاش می کنند مقاصد و اهداف خود را در جامعه دنبال کنند و این مساله در ماجرای نابسامانی های اقتصادی کاملا مشهود بود.

وی با بیان این که ما در عرصه جریان سازی خبری دچار ضعف هستیم، خواستار تعامل و هم افزایی رسانه های جبهه انقلاب به منظور تحقق جریان سازی صحیح خبری در راستای اهداف اسلام و انقلاب شد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاید کمتر پدیده ای همچون 9دی اتفاق افتاده بود؛ در این رخداد همه به میدان آمده بودند، اما آیا رسانه های ما توانستند از این اتفاق به خوبی بهره برداری و جریان سازی خبری کنند؟

وی تاکید کرد: ما زیرساخت های فرهنگی بسیار قوی برای جریان سازی خبری همچون عاشورا داریم، حضرت امام با بهره گیری از همین ظرفیت هشت سال جنگ را مدیریت کردند، رهبر معظم انقلاب نیز همین گونه هستند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: حضرت آقا به عنوان یک کارشناس خبره که کارشناسی های شان از همه قوی تر است و یک تئورسین قوی هستند، با نظرات و راهبردهای خود در بحران ها کارساز هستند؛ اما رسانه های ما نسبت به این ابعاد کمتر توجه می کنند.

وی امیدآفرینی در جامعه را استراتژی و راهبرد رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل بی تدبیری مسؤولان و دولت پاره ای از مشکلات در کشور وجود دارد، در این شرایط رسانه های ما باید با جریان سازی صحیح خبری به گونه ای عمل کنند که خروجی کار ناامیدی مردم نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی همچنین به اتفاقات اخیر در مدرسه فیضیه اشاره کرد و گفت: اصل این تجمع در حقیقت اعتراض روحانیت نسبت به مشکلات اقتصادی و مفاسد اقتصادی و ابراز همدردی با مردم بود، اما متاسفانه با اخبار جهت دار اصل این موضوع تحت الشعاع قرار گرفت.

وی با تاکید بر این که باید کارآمدی نظام اسلامی را با جریان سازی صحیح و دقیق خبری نشان دهیم، ابراز داشت: نظام و کشور ما در عرصه های مختلف دستاوردهای بی بدیلی بدست آورده است، همین موضوع عملیات موشکی که در مقابله با اهداف تروریستی در عراق صورت گرفت، یک عملیات بسیار پیچیده و دقیق بود که جای کار رسانه ای دارد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در بخش پایانی سخنان خود ضمن اعلام آمادگی این معاونت برای افزایش تعامل و همکاری با خبرگزاری رسا، خواستار تشکیل کمیته و کارگروهی مشترک برای بررسی زمینه های همکاری شد.

وی زمینه های فعالیت رسانه ای و جریان سازی خبری در فضای حوزه را بسیار گسترده توصیف و تصریح کرد: در حوزه های علمیه فعالیت ها و کارهای بسیار خوبی در زمینه های مختلف صورت می گیرد که متاسفانه جامعه ما چندان از این اقدامات آگاه نیست. اساتید فاضل و توانمندی در حوزه هستند که جامعه شناختی درباره آنها ندارد؛ خبرگزاری رسا در کنار دیگر ابعادی که به آنها می پردازد، این موضوع را نیز در دستور خود قرار دهد./924/پ202/ج

گزارش تصویری

 

ارسال نظرات