۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۷۸۰۳۲
در ایام محرم؛

ضرورت نظافت و پاکسازی معابر عمومی در هنگام پخش نذری

رییس اداره اوقاف پاکدشت گفت: با توجه به اینکه بسیاری از هیأت ها در این ایام نذری پخش می کنند، باید نظافت هم انجام شود و محیط شهر پاکیزه باشد.
تهیه و توزیع غذای نذری گروه های جهادی در مناطق محروم در ماه محرم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین نظری رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاکدشت با اعلام آغاز مراسم سوگورای در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی این شهرستان، گفت: فرهنگ عاشورا به مثابه فرهنگ مبارزه با ظلم و حق طلبی است. بنابراین در طول سالیان در جهان تداوم داشته و امروز نمادی از مبارزه با مستکبران زمانه است.

وی ادامه داد: اگر عاشورا و قیام تاریخی امام حسین (ع) نبود، مکارم اخلاق و روح متعالی انسان با تنش‌های جدی مواجه می‌شد و برای افزایش مکارم اخلاق و دوری از گناهان، باید بیش از این به فرهنگ عاشورا و تبلور آن در حیات اجتماعی پرداخته شود.

حجت الاسلام و المسلمین نظری خاطرنشان کرد: مراسم بصیرت عاشورایی هر ساله در شهرستان پاکدشت با حضور عاشقان حسینی برگزار می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاکدشت افزود: همایش‌های مختلفی در این ایام در شهرستان پاکدشت برگزار می‌شود که به عنوان نمونه می‌توان به همایش شیرخوارگان حسینی اشاره کرد که با همکاری مجتمع احسان برگزار شد.

وی در پایان افزود: از آنجا که بسیاری از مراسم در اماکن عمومی و خیابان‌های مختلف سطح شهر برگزار می‌شود، نظافت و آماده‌سازی خیابان‌ها و مفروش کردن آن در هنگام مراسم عزاداری و مداحی در اولویت اقدامات روزمره اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاکدشت قرار گرفته است تا خدمت رسانی با عاشقان سالار شهیدان با کیفیت بهتر و مطلوب‌تر صورت گیرد./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات