۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۷۸۰۵۵
آیت‌الله حسینی همدانی:

هدف دشمن، ناکارآمد نشان دادن سبک زندگی اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: آداب و سبک زندگی اسلامی نمادهای جامعه اسلامی هستند که دشمن روی آن تمرکز کرده و سعی می‌کند با استفاده از فضای رسانه این فرهنگ را ناکارآمد نشان دهد تا فرهنگ و نمادهای خودش را جایگزین آن کند.
حسینی همدانی

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در مراسم عزاداری شب ششم محرم‌الحرام سال ۱۴۴۰ که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج برگزار شد، بیان داشت: حماسه عظیم عاشورا اتفاقی بود که در یک نیم روز اتفاق افتاد اما آثار وجودی این حرکت، جریان و ضرب‌آهنگی را ایجاد کرد که تا قیام قیامت ادامه خواهد داشت.

وی بااینکه امام تمامی همراهان خود را دستگیری کرد و به مقصد اصلی رساند گفت: امام حسین (ع) هم ارائه طریق کرد و هم ایصال الی المطلوب داشت به عبارتی امام هم مصباح هدایت و هم کشتی نجات بود.

امام‌جمعه کرج یکی از مسائل مهم در پیروی از اهل‌بیت را سبک زندگی دانست و افزود: اهل‌بیت مناره‌های هدایت و چراغ راه هستند که انسان با تعصی به آن‌ها به مقصد می‌رسد و بحث سبک زندگی اسلامی یکی از این مباحث مهم هست که قسمتی از مشکلات جامعه ما را شامل می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان محور اصلی سخنان خود در خصوص آداب و سبک زندگی، گفت: ادب بحث مهمی در زندگی هر مسلمانی که بین اخلاق و ادب تفاوت‌هایی وجود دارد.

وی با اشاره به کتاب المیزان از علامه طباطبایی ادب را ظرافت و زیبایی یک رفتار تعریف کرد و اظهار داشت: قید زیبایی در تعریف ادب در جوامع مختلف متفاوت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه اخلاق مربوط به صفات درونی و باطنی می‌باشد، عنوان کرد: اخلاق باعث زیبایی روح و جان می‌شود که یک ملکه نفسانی است اما ادب یک رفتار ظاهری و بیرونی است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه آداب اسلامی نماد و مظاهر اسلام است، تصریح کرد: مسلمان بودن با هر رفتاری سازگاری ندارد یعنی فرد نمی‌تواند بگوید که مسلمان هستم اما ارزش‌ها رعایت نمی‌کنم چراکه مسلمان بودن با هر رفتاری قابل‌جمع نیست، رفتار ظاهری انسان بیانگر نوع تفکر و علاقه‌هایی است که در او وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت: ظاهر اعلام می‌کند که انسان از چه فرهنگی تبعیت می‌کند و پیوند عمیقی با باطن شخص دارد و این ظاهر هنگام ورود به جامعه تبدیل به یک نماد می‌شود همچون لباس سیاه که نماد عزاداری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه هر چه نمادها در جامعه‌ای بیشتر باشد، پایبندی به فرهنگ بیشتر است، گفت: آداب و سبک زندگی اسلامی نمادهای جامعه اسلامی هستند که دشمن‌روی آن تمرکز کرده و سعی می‌کند با استفاده از فضای رسانه این فرهنگ را ناکارآمد نشان دهد تا فرهنگ و نمادهای خودش را جایگزین آن کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مسلمان بودن با هر رفتاری قابل‌جمع نیست گفت: مؤدب بودن به آداب اسلامی باعث رشد و زیبایی انسان می‌شود.

وی در ادامه جهل، عدم درک صحیح از آداب، بی‌حوصلگی و راحت‌طلبی را از علل عدم مؤدب بودن برشمرد و افزود: راحت‌طلبی باعث بی‌قید بودن فرد از انجام برخی امور با عنوان آزادی می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی در ادامه به تعریف سبک زندگی پرداخت و گفت: سبک زندگی مجموعه‌ای کم‌وبیش جامع و منسجم از عملکردهای روزمره یک فرد که نیازهای انسان را برطرف می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی به بیان تفاوت‌های ادب با سبک زندگی پرداخت و خاطرنشان کرد: هیئت ترکیبی از  رفتارهای ساده و جلوه‌های ظاهری ما به‌صورت یکپارچه سبک زندگی را تشکیل می‌دهد.

وی بابیان اینکه سبک زندگی غربی باادب اسلامی همخوانی ندارد، گفت: یکی از نمودهای ورود سبک زندگی غربی در معماری ساختمان‌هاست که از معماری اسلامی به معماری رومی و امثال‌ذلک روی آورده‌اند که این نشان از بی‌توجهی شهرداری و شورای شهر می‌باشد.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز بیان داشت: سبک زندگی انسان مسلمان باید بسترساز عبودیت و بندگی او در طول زندگی باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان با تأکید بر ضرورت مطالعه و تفقّه در مسائل دینی گفت: یک شیعه باید تمام مسائل شیعی خود را در حد اعلی بلد باشد چراکه عدم اشراف به این مسائل باعث انحراف می‌شود./۱۳۲۵/

ارسال نظرات