۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۷۸۱۰۳
استاد حوزه و دانشگاه:

انقلاب اسلامی دارای ایدئولوژی و پشتوانه فکری قوی است

حجت الاسلام رزاقی با اشاره به دلایل ماندگاری قیام عاشورا، داشتن پشتوانه فکری را از جمله دلایل بقای این حرکت بزرگ دانست و وجود همین مسأله را در انقلاب اسلامی ایران یادآور شد.
حجت الاسلام رزاقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عزیزالله رزاقی استاد حوزه و دانشگاه در مراسم عزاداری دهه اول محرم که در دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد، با بیان این که قیام امام حسین(ع) در کربلا یک حرکت بی نظیر در طول تاریخ است، اظهار داشت: دلیل اصلی عظمت حرکت عاشورا این بود که آغاز و پایان آن با امام معصوم بود.

وی افزود: معمولا حرکت های گسترده در دنیا ابتدا با یک گروه و صنف خاصی شروع می‌ شود و رهبران نیز پس از ایجاد موج قیام، با آن گروه وارد قیام می‌ شوند و از این حرکت گسترده برای رسیدن به اهداف استفاده می‌ کنند ولی حرکت عاشورا این گونه نبود.

حجت الاسلام رزاقی با بیان این که امام حسین(ع) شخصا قیام را از آغاز رهبری کردند، گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) ابتدا خود حرکت را آغاز کردند و در ادامه مردم برای همراهی با خود دعوت کردند، بنابراین حضور شخص یک معصوم در رأس یک قیام از شاخصه های این حرکت عظیم است.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ قیام های متعددی به نام اسلام شکل گرفت که از جمله آنها قیام زید بن علی، ابومسلم خراسانی و امثال آن بود ولی در هیچ یک حضور مباشری امام دیده نشد؛ بنابراین در قیامی که حضور امام معصوم را در رأس خود می‌ بیند قطعا انحراف و اعوجاج و مشکلاتی از این قبیل در جریان نهضت وجود نخواهد داشت.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود داشتن یک پشتوانه فکری محکم و قوی را از دیگر شاخصه های قیام امام حسین(ع) برشمرد و عنوان کرد: غالب حرکت های دنیوی در طول تاریخ این گونه نبودند به همین جهت دیدیم حرکت هایی مثل کمونیست به شکست گروید، چراکه آن تفکری را نداشت که بتواند پشتوانه قیام لقب بگیرد.

وی اضافه کرد: منافقان داخلی و خارجی نیز به همین دلیل نتوانستند به انقلاب ضربه بزنند چون جریان التقاط نیز پشتوانه علمی و فکری درستی نداشت و بر عکس آن جریانی مثل انقلاب اسلامی ایران با داشتن پیش زمینه های قوی فکری تا به امروز ثابت قدم مانده است.

حجت الاسلام رزاقی تصریح کرد: بدون شک ایدوئولوژی و پشتوانه علمی انقلاب اسلامی بود که سبب شد، تعداد زیادی از جوانان عزیز این مرز و بوم جان خود را در جبهه ها فدا کنند چون آنها نیز از مکتب عاشورا درس گرفته بودند و عشق و علاقه به مکتب در وجود آنها ریشه دار بود./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات