۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۷۸۱۴۴

بررسی رمان «آفتاب در حجاب»

با حضور سیدمهدی شجاعی، نویسنده، در فرهنگسرای اندیشه کتاب «آفتاب در حجاب» خوانش و بررسی می‌شود.
کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «کتابخورها» برنامه‌ای است در راستای تشویق و علاقه‌مند کردن نوجوانان به کتابخوانی که به همت رضوان خرمیان، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

 این برنامه پیش از این در قالب برنامه ‌«کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» از سال 1395 در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شد و در هر جلسه یک کتاب برای مطالعه به نوجوانان پیشنهاد داده می‌شد.
 در برنامه «کتابخورها» نیز مانند «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» کودکان و نوجوانان در طول یک هفته کتاب را تهیه و مطالعه می‌کنند، سپس در برنامه‌ای که با حضور نویسنده یا مترجم کتاب برگزار می‌شود، نظرات و پرسش‌هایشان را درباره اثر خوانده شده مطرح می‌کنند.
 در جلسات قبلی این برنامه کتاب‌هایی مانند «خواهران تاریک» نوشته مهدی رجبی و «آبشار یخ» با ترجمه محبوبه نجف‌خانی برای خوانش گروهی و بررسی به مخاطبان معرفی شدند.
 در جلسه بعدی این برنامه هم که دوشنبه (26شهریور 1397) با حضور سیدمهدی شجاعی، نویسنده، در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود، کتاب «آفتاب در حجاب» خوانش و بررسی می‌شود.
کتاب «آفتاب در حجاب» که در سال 1396 از سوی نشر نیستان منتشر شده روایتی است از زندگی حضرت زینب، از کودکی تا عاشورا تا اسارت و تا وفات. اثری که ماندگاریاش از حال پیداست. رمانی که به پشتوانه تحقیقات دقیق و عالمانه تاریخی و روایی،‌ به همه زوایای پنهان و آشکار زندگی و رفتار و درونیات حضرت زینب پرداخته است. داستان از کابوس حضرت زینب در کودکی آغاز می‌شود که گواه رحلت پیامبر است و شهادت مادر و پدر و… آغاز می‌شود و در انتهای کتاب باز به همین خواب پریشان می‌رسیم.
 برنامه «کتابخورها» دوشنبه‌ (26 شهریور 1397) از ساعت 17 در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفردنیاکی (اندیشه)، کتابخانه فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود./
۹۲۵/د ۱۰۳/ش

 

ارسال نظرات