۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۵۷۸۱۷۵
دبير جامعه روحانيت كاشان:

فرزند زياد روزي را افزايش و تربيت را راحت مي كند

دبير جامعه روحانيت كاشان تربيت بچه ها در خانواده هاي تك فرزندي را ضعيف تر از تربيت بچه ها در خانواده هاي چند فرزندي دانست و گفت: فرزند زياد روزي را افزايش داده و تربيت فرزندان را راحت تر مي كند.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل دوشنبه شب در مراسم عزاداري سفيد شهر گفت: داشتن يك خانواده خوب بخشي از بهشت است و بهشت را براي چنين خانواده اي تضمين مي كند.

وي افزود: با رعايت برخي نكات مي توان خانواده اي داشت كه صفا و صميمیتي كه در آغاز زندگي زن و شوهر وجود دارد تا آخر زندگي آنها ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: احترام متقابل زن و شوهردر خانواده سبب ارتقاي يكديگر خواهد شد چون به هر ميزان بيشتر احترام يكديگر را داشته باشند ارتقاي بيشتري خواهند داشت.

دبير جامعه روحانيت كاشان ابراز کرد: براي انجام هركاري بايد از همسر خود تقدير و تشكر كرد و داشتن زبان تشكر به ويژه از خانواده سبب گرم شدن كانون خانواده خواهد شد.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به دو آيه در قرآن براي حفظ آبروي زن و شوهر اشاره كرد و گفت: زن و شوهر به دليل ارتباطي كه با هم دارند از ضعف هاي يكديگر آگاه هستند و بايد براي يكديگر آبروداري كنند چرا كه زن و مرد لباس زن يكديگر هستند.

وي همچنين با بيان اينكه زن بايد از آبروي شوهرش دفاع كند و عيوب همسر خود را براي ديگران بازگو نكند تا سبب كدورت بين آنها نشود، افزود: كنايه زن و شوهر به يكديگر هنر نيست و مي تواند زندگي آنها را تلخ كند.

دبير جامعه روحانيت كاشان فراموش كردن گذشته را ويژگي مثبتي خواند و افزود: زن و شوهر براي رسيدن به آرامش در محيط خانواده بايد خوبي هاي يكديگر را در نظر داشته باشند و بدي يكديگر را از حافظه خود پاك كنند، از اين رو زن و شوهر ضمن اينكه خوبي هاي يكديگر را نبايد فراموش كنند اما بدي هاي يكديگر را بايد فراموش كنند.

حجت الاسلام شاه فضل پذيرش اشتباهات زن و شوهر را سبب گرمي كانون خانواده دانست و با اشاره به اينكه تكرار اشتباهات و مقاومت بر اجراي اشتباهات زندگي انسان را متلاشي مي كند، اظهار داشت: انسان شجاع كسي است كه اشتباهات خود را بپذيرد و پذيرش اشتباهات نيز يك هنر بزرگي است.

وي ادامه داد: برخي معتقدند فرزند زياد سبب مي شود تربيت بچه با مشكل روبر شود و تربيت فرزند را در داشتن فرزند كمتر مي دانند و اين در حالي است كه تربيت پنج فرزند بسيار راحت از تربيت دو فرزند است.

دبير جامعه وحانيت كاشان تربيت بچه ها در خانواده هاي تك فرزندي را ضعيف تر از تربيت بچه ها در خانواده هاي چند فرزندي دانست و گفت: فرزند زياد روزي را افزايش داده و تربيت فرزندان را راحت تر مي كند.

وي در ادامه يكي از وظايف پدر و مادر را فراهم كردن شرايط ازدواج فرزندان دانست و عنوان كرد: خداوند در قرآن به پدران و مادران مي فرمايد دختران و پسران جوان خود را كه به سن بلوغ رسيده اند به عقد يكديگر در بياوريد.

دبير جامعه روحانيت كاشان يادآور شد: يكي از مهمترين مشكلات امروز جامعه اسلامي ايران اين است وقتي دختر و پسر قصد ازدواج دارند پدر و مادر اجازه نمي دهند و  زماني هم كه پدر و مادر انتظار دارند فرزندان آنها ازدواج كنند فرزندان زير بار نمي روند و با افزايش سن ازدواج دختر و پسر آنها از ازدواج ترس و واهمه پيدا مي كنند.

به گفته وي سن ازدواج براي دختر و پسر زماني است كه دختر و پسر خود متقاضي ازدواج هستند و پدر و مادر نيز نبايد نگران روزي آنها باشند.

حجت الاسلام شاه فضل بر انجام ازدواج هاي آسان تأكيد كرد و اظهار داشت: سخت گيري براي ازدواج دختر و پسر خوشبختي براي دختر و پسر به دنبال ندارد بلكه آنچه سبب خوشبختي دختر و پسر مي شود داشتن اخلاق نيكو است./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات