۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۷۸۲۵۵
حجت الاسلام شفیعیان خبر داد؛

اعزام ۸۱۸ مبلغ به مناطق مختلف استان اصفهان

سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در محرم امسال ۸۱۸ نفر مبلغ از دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان به مناطق تبلیغی داخل و خارج استان اعزام شده اند.
حجت الاسلام شفیعیان اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدجواد شفیعیان، سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) از فضیل پرسید: آیا دور هم می نشینید و حدیث و سخن می گویید؟ گفت: آری. حضرت فرمود: اینگونه مجالس را دوست دارم، پس امر ما را زنده بدارید. خدای رحمت کند کسی را که امر و راه ما را احیا کند.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت زنده نگاه داشتن شعائر دینی، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «وَ مَن یُعَظِّم شَعائِرَ اللهِ فَانَّها مِن تَقوَی القُلُوب» به یقین هر کس شعائر خدا را پاس دارد و بزرگ شمارد، کار او از پرهیزگاری است. چنانچه این نظر پذیرفته می‌شود که تعظیم همه شعائر اگر واجب نباشد استحباب و رجحان دارد.

احیای شعائر دینی موجب پرهیزکاری خواهد شد

حجت الاسلام شفیعیان خاطرنشان کرد: چرا که شعائر دینی منسوب به خداوند بزرگ است، بنابراین، کاری که به گونه ای یاد خداوند را به همراه داشته باشد، در شمار شعائر الهی است و بزرگداشت آن به پرهیزگاری خواهد انجامید، در این صورت برپایی مجالس عزا برای کسانی که جان خویش را در راه خدا از دست داده اند از شعائر الهی محسوب می‌شود.

وی ویژگی مراسمات دینی و زنده نگهداشتن شعائر الهی را موجب همنوایی اجتماعی با جنبش شهیدان راه خدا دانست و تصریح کرد: هم نوایی با فریاد جان باختگان راه حق، شرکت در حماسه آنان و زنده داشتن نام و یاد ایشان است که خشنودی خداوند را در پی دارد.

سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اظهار کرد: برپایی مجالس عزاداری برای سید الشهدا(ع) از همان صدر اسلام در سنت اهل بیت(ع) و پس از ایشان در سیره بزرگان و علما بوده و این سنت همچنان تا امروز و تا قیام قیامت ادامه خواهد داشت.

بصیرت و معرفت افزایی از اهداف عزاداری است

حجت الاسلام شفیعیان پیرامون اهمیت عزاداری عنوان کرد: از جمله علل عزاداری افزون بر شور و گریه بر مصائب آن حضرت، معرفت افزایی و کسب شعور و معرفت دینی با حضور در خیمه ها و هیأت های حسینی است. این مهم می بایست با حضور صاحبان علم و کارشناسان مذهبی و به نحو حداکثری در هرجایی که محفل عزا بر پا می شود اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: حضور مبلغان و کارشناسان دینی به ویژه در دهه اول محرم الحرام که مجالس سید الشهدا(ع) با شور و حرارت بیشتری برپاست تأمین کننده این نیاز است که به توفیق خداوند متعال امسال نیز همچون سالهای گذشته شاهد اعزام مبلغین دینی به سراسر کشور بودیم.

اعزام 818 مبلغ به مناطق مختلف استان اصفهان

سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه بنابر آیین نامه، ثبت نام مبلغان و روحانیان آماده به اعزام برای فعالیت های تبلیغی دهه اول محرم امسال از 10 شهریور به صورت هماهنگ با سایر شعب آغاز شده است، افزود: در محرم امسال 818  نفر از مبلغان خواهر و برادر از دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان به مناطق تبلیغی داخل و خارج استان اعزام شده اند. از این تعداد 680 نفر در قالب اعزام فردی و 138 نفر در قالب 17 گروه تبلیغی حکم اعزام دریافت کرده اند.

حجت الاسلام شفیعیان با اشاره به استفاده از مبلغان متخصص، تصریح کرد: در اعزام گروه های تبلیغی، 9 گروه دارای تخصص در زمینه های مختلف خانواده، کودک و نوجوان و کلام و عقاید و پاسخ به شبهات بوده و 8 گروه تبلیغی نیز به عنوان گروه عمومی اعزام شده اند.

وی با اشاره به اعزام هماهنگ مبلغان محرم الحرام سال 97 میان تمام شعبه‌های دفتر تبلیغات اسلامی کشور، خاطرنشان کرد: با توافقی که بین شعب دفتر ایجاد شد، تمام مبلغانی که از سایر شعب دفتر تبلیغات اسلامی به استان اصفهان اعزام شدند با هماهنگی کامل شعبه اصفهان حکم ایشان صادر شده است. از این رو طبق آمار سامانه مدیریت تبلیغات اسلامی(سمتا) تعداد 401 نفر از مبلغان سایر شعب دفتر تبلیغات نیز به استان اصفهان اعزام و در مناطق مختلف به فعالیت های تبلیغی دینی در ایام دهه اول محرم پرداخته اند.

سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اقامه نماز جماعت، برگزاري پرشور مراسمات از جمله برگزاري مراسم باشکوه نماز ظهر عاشورا، مراسم دعا، زيارت، سخنراني عمومي و منبر را از برنامه‌هیا مبلغان عنوان کرد و گفت: سخنرانی های تخصصی و برپا کردن کلاس های معارف دین شامل احکام، قرآن، پرسش و پاسخ به شبهات دینی مخاطبان، تبلیغ چهره به چهره، تلاش در جهت دهي مردم به مسائل و مباحث اساسي دين و احيای سنتها و تلاش در راستاي تعميق باور ديني عموم جامعه، از دیگر اهداف و برنامه‌های مبلغان محرم الحرام است.

خرافه زدایی یکی از برنامه‌های تبلیغی مبلغان است

وی با تأکید بر لزوم خرافه زدایی از مراسمات دینی و عزاداری‌ها، اظهار کرد: خرافه زدايي ازمراسم عزاداری وجهت دهي به اینگونه مراسم ها، تبيين ارزشها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي، بصيرت افزايی، دفاع از مبانی انقلاب اسلامی به ویژه اصل مترقی ولايت فقيه، و تبيين شعارسال با رعايت اصول صرفه جويی، پرهيز از اسراف و تبذير و جهت دهی به نذورات و دعوت مردم به وحدت حول محور ولی فقيه از جمله اموری است که مبلغان دینی و کارشناسان مذهبی اعزامی در مناطق تبلیغی خود بدان پرداخته و فعالیت های تبلیغی خود را دنبال می کنند.

حجت الاسلام شفیعیان پیرامون زمان بازگشت مبلغان عنوان کرد: با پایان یافتن ایام دهه اول محرم، مدت زمان احکام تبلیغی مبلغین در دهه اول محرم نیز پایان یافته و ان شاء الله همه مبلغان به سلامت به وطن خود باز می گردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر خود لازم می دانیم از تلاش های مسؤولان ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها، مساجد، کانون ها و هیئات مذهبی و کسانی که میزبانی از مبلغان و مروجان دین را به عهده داشته اند تشکر و قدردانی کرده و از خداوند متعال قبولی عزاداری ها و  عبادات همه و توفیقات روزافزون و برکات مادی و معنوی در زندگی برای ایشان خواستاریم./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات