۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۷۸۳۰۵
آیت‌الله میرباقری:

اصحاب عاشورا در برابر تمام قوای شیطان ایستادگی کردند

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها اصحاب امام حسین علیه‌السلام را اسوه بارز وفا توصیف کرد و گفت: اصحاب عاشورا در برابر تمام قوای شیطان ایستادگی کردند، درحالی‌که فرماندهی دل‌ها با قمر بنی‌هاشم بود.
سخنرانی آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید مهدی میرباقری شب گذشته در آیین عزاداری شب تاسوعای حسینی که از سوی آستان مقدس حضرت معصومه در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد به بررسی فرازی از زیارت‌نامه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام پرداخت و اظهار داشت: زیارت‌نامه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام از سوی امام صادق علیه‌السلام تدوین‌شده است.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری در بررسی یکی از فرازهای زیارت‌نامه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام به ویژگی‌های حضرت در مواجه با امام معصوم اشاره کرد و ابراز داشت: باید توجه داشت که فرازهای این زیارت‌نامه وظیفه عباد الله را نسبت به ساحت معصوم معین می‌کند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به یکی از فرازهای ابتدایی زیارت‌نامه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام تسلیم را از وظایف مؤمن نسبت به امام معصوم دانست و گفت: در این فراز از زیارت‌نامه می‌خوانیم«اَشْهَدُ لَكَ بِالتَّسْليمِ وَالتَّصْديقِ وَالْوَفاءِ وَالنَّصيحَةِ لِخَلَفِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ الْمُرْسَلِ»، بنابراین هم خواسته قرآنی و هم تعلیم امام معصوم است که مؤمن نسبت به ساحت امام تسلیم باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم پذیرش فرمان الهی با خشوع و آرامش را از معانی تسلیم توصیف کرد و اظهار داشت: تسلیم از حدودی است که در وسع نفوس مؤمنان است؛ این در حالی است که انسان برمدار همین هویت در زندگی خود همواره امتحان می‌شود، چنانکه عاشورا چنین آزمایشی از اصحاب امام حسین علیه‌السلام گرفته شد.

وی ادامه داد: سپر امام معصوم علیه‌السلام در معرکه جنگ‌ آزمایشی عظیم است، بر این اساس در تاریخ شاهد این حقیقت هستیم که در قله تکلیف تاریخ حضرت ابوالفضل علیه‌السلام قرارگرفته است، باید توجه داشت که اصحاب عاشورا در برابر تمام قوای شیطان ایستادگی کردند، درحالی‌که فرماندهی دل‌ها با قمر بنی‌هاشم بود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم تصدیق را اعتراف به صدق و حقانیت امام معصوم تعریف کرد و گفت: درصحنه‌های دشوار همانند عاشورا هویت تصدیق کار بسیار عظیمی است، بنابراین اگر میزان سنجش مؤمن امام معصوم بود می‌تواند به مقام تصدیق برسد.

آیت‌الله میرباقری عقل را نور امام معصوم توصیف کرد و ابراز داشت: تصدیق در میان سخت‌ترین بلا و آزمایش نشان از افق تسلیم قلبی مؤمن نسبت به ساحت امام معصوم است.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در جریان قیام عاشورا حضرت ابوالفضل علیه‌السلام حتی یکجا اظهار عقیده در برابر امام حسین نکرد، اظهار داشت: وفا ساحتی است که مؤمن پس از تسلیم و تصدیق به دست خواهد آورد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها اصحاب امام حسین علیه‌السلام را اسوه بارز وفا توصیف کرد و گفت: اصحاب امام حسین علیه‌السلام نمونه بارز وفا هستند چراکه امام حسین علیه‌السلام شب عاشورا بیعت از یاران برداشت بااین‌حال چنین مقاومتی شکل گرفت./837/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات