۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۵۷۸۴۰۷
حجت الاسلام تبریزی:

قیام امام حسین نبود، چیزی از اسلام باقی نمی ماند

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که اگر قیام حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) نبود چیزی از اسلام باقی نمی ماند، گفت: امام حسین(ع) باید قیام می کرد تا مردم متوجه اوضاع شوند و این قیام در تاریخ جاودان بماند.
حجت الاسلام تبریزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر تبریزی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی با تسلیت ایام عزاداری حسینی گفت: وقتی معاویه به درک واصل شد نامه ای از یزید به والی مدینه رسید که از امام حسین(ع) بیعت بگیرد.

وی افزود: نیمه شب امام را بردند و به ایشان گفتند که باید با یزید بیعت کند، حضرت فرمود یزید شخصی فاسق، شارب خمر و انسان کش است و من که نواده پیامبر اسلام(ص) هستم با او بیعت نمی کنم، به سیدالشهدا فشار آوردند و ایشان تصمیم به خروج از مدینه گرفتند.

فرزند مرحوم آیت الله تبریزی اظهار داشت: پیامبر به امام حسین(ع) فرمود اراده خدا به این تعلق گرفته که از مدینه خارج شوی و در خونت بغلطی و فرزندانت اسیر شوند، امام حسین(ع) فرمود کسی که خلافت مسلمین را بر عهده گرفته لایق نیست و اگر او خلیفه باشد اسلام از بین می رود.

وی ادامه داد: البته اسلام از بین رفته بود چرا که یزید کارهای نادرستی می کرد که به اسم اسلام تمام می شد، به همین دلیل امام حسین(ع) باید قیام می کرد تا مردم متوجه اوضاع شود و این قیام در تاریخ جاودان بماند، همان کاری که حضرت زهرا(س) انجام دادند.

حجت الاسلام تبریزی با بیان این که اگر قیام حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) نبود چیزی از اسلام باقی نمی ماند، ابراز داشت: اگر سیدالشهدا در مدینه می ماندند مردم تصور می کردند که ایشان بیعت کرده از این رو راهی کربلا شدند تا برای احیای اسلام قیام کنند.

وی عنوان کرد: حضرت برای این که مردم عراق به ایشان نامه نوشته بودند به کربلا رفتند، باید توجه داشت که شیعیان حقیقی که به امام نامه نوشته بودند به عهد خود وفا کردند اما بقیه شیعه نبودند، به نقل تاریخ 66 نفر از شهدای کربلا کوفه هستند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: 100 هزار نفر در نامه ای به حضرت اعلام دعوت و حمایت کردند اما بسیاری از آن ها بر عهد خود استوار نمادند، امام حسین(ع) هیچگاه حرکت و حرفی نزد که دال بر سازش و عدول از هدف الهی باشد.

وی اضافه کرد: باید کسی خون خود را هدیه می کرد تا دین باقی بماند و در تاریخ جاودانه شود، خلفا به نام دین هرکاری می کردند و همه چیز تغییر پیدا کرده بود، سیدالشهدا قیام کردند تا دین را بر مدار جامعه بازگردانند./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات