۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۵۷۸۴۰۸
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری:

هیأت انقلابی جامعه را به سمت آرمان های انقلاب هدایت می کند

نماینده مجلس خبرگان گفت: هیأتی که انقلابی و بر اساس اهداف قیام عاشورا پایه ریزی شده باشد، می تواند با تبیین حقایق نهضت امام حسین(ع) جامعه را به سمت آرمان های انقلاب اسلامی هدایت کند.
حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که یک هیأت تراز نمی تواند سکولار باشد، گفت: اگر یک هیأت بخواهد در راستای اهداف امام حسین(ع) حرکت کند و پیرو ایشان باشد، نمی تواند گرایش به سکولاریسم داشته باشد.

وی با تأکید بر این که هیأتی که به دنبال اجرای اهداف امام حسین(ع) باشد، نمی تواند نسبت به مسائل روز جامعه و دنیا بی تفاوت باشد، ادامه داد: باید تصور کنیم که اگر امام حسین(ع) در این زمان حضور داشتند، آیا نسبت به دنیای خود و مسائلی که در جهان می گذرد، بی تفاوت بودند و به دادخواهی از مردم مظلوم فلسطین و یمن بر نمی خاستند؟ بدیهی است که ایشان هیچگاه نسبت به این امور سکوت نمی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به این که بر اساس دستورات دینی، یک مسلمان حقیقی نباید نسبت به دفاع از مظلومان بی تفاوت باشد، اظهار داشت: هیأتی خود را منسوب به مرام امام حسین(ع) می داند، باید هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا را برای جامعه تبیین و تشریح کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که یکی از اهداف امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود، ابراز کرد: اساساً امر به معروف و نهی از منکر یعنی همین که ما نباید نسبت به مسائل پیرامون خودمان بی تفاوت بوده و سکوت پیشه کنیم؛ معنای امر به معروف آن است که یک مسلمان نمی تواند نسبت به آنچه که در جامعه خودش و سایر جوامع انسانی می گذرد، واکنش نشان ندهد.

وی با تأکید بر این که در جامعه اسلامی نباید هیأت سکولار داشته وجود داشته باشد، مطرح کرد: متأسفانه ممکن است هیأت هایی وجود داشته باشد که نسبت به مسائل جامعه خودمان و سایر جوامع انسانی واکنشی نشان نداده و بی تفاوت از کنار ظلم و دفاع از مظلومان عبور کنند و تنها به گفت وگو درباره مصائب عاشورا بپردازند؛ کار این هیأت ها بدون شک مورد رضایت خداوند و اهل بیت(ع) قرار نخواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: یک هیأت تراز اسلامی باید ابعاد قیام کربلا را با مسائل امروزی تطبیق دهد و سعی داشته باشد از قیام عاشورا در جهت مبارزه با ظلم و استکبار جهانی الگوبرداری کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری به آسیب های هیأت های سکولار اشاره و عنوان کرد: این گونه هیأت ها موجب می شوند تا بعضاً برخی افراد که آگاهی لازم را ندارند، برداشت هایی نادرست از قیام امام حسین(ع) داشته باشند و دین را تنها در عرصه فردی و رابطه ناقص با پروردگار معنا کنند و ارتباط دین با جامعه و سیاست را نتوانند تبیین کنند.

وی اضافه کرد: در نقطه مقابل هیأتی که انقلابی و بر اساس اهداف قیام عاشورا پایه ریزی شده باشد، می تواند با تبیین حقایق نهضت امام حسین(ع) جامعه را به سمت آرمان های انقلاب اسلامی هدایت کند./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات