۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۷۸۴۲۶
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

پیرو مکتب سیدالشهدا نمی تواند در برابر یزیدیان زمان سکوت کند

نماینده مجلس خبرگان با بیان این که سکولاریسم با روح نهضت امام حسین(ع) در تضاد است، گفت: کسی که پیرو تفکر امام حسین(ع) باشد نمی تواند با تفکر شیطانی یزیدیان زمان کنار آمده و نسبت به ظلم آن ها سکوت کند.
حسینی خراسانی

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که نهضت امام حسین(ع) در همه اعصار جاری است، گفت: در روایات آمده است که مکتب اباعبدالله(ع) یک مکتب زنده و همیشه جاری در جان جوانان و فضای جامعه اسلامی است که همواره تأثیر گذار بوده، نقش آفرینی کرده و هدایت گر و الهام بخش است.

وی با بیان این که قیام امام حسین(ع) مشعل همیشه فروزانی است که نقش آن روشنگری و نشان دادن مسیر درست زندگی کردن است، اظهار داشت: این مشعل فروزان چهره پلید نفاق، شرک، کفر، ظلم و استبداد را از چهره های نورانی اهل ایمان تمییز می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به این که نهضت امام حسین(ع) راه تشخیص حق از باطل است، ابراز کرد: در تاریخ بشریت همواره حق و باطل به عنوان دو راه وجود داشته است که عده ای راه حق و عده ای راه باطل را می پیمودند؛ امام حسین(ع) با نهضت خود مشعلی را برافروختند که این دو راه از یکدیگر بازشناخته شود.

صرف شناختن راه حق از باطل ملاک قرار گرفتن در راه حق نیست

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که صرف شناختن راه حق از باطل ملاک قرار گرفتن در راه حق به شمار نمی آید، ابراز داشت: صرفاً شناختن حق از باطل موضوعیت ندارد، زیرا انسان زمانی که حق را شناخت باید در مسیر حمایت و پشتیبانی از آن قرار گیرد.

وی ادامه داد: نمی توان به حقانیت امام حسین(ع) شهادت داد، اما گفت که ما کاری نداریم به این که چه کسی حق و چه کسی باطل است و نسبت به مسائل پیرامونی جامعه بی تفاوت باشیم و به دفاع از مظلوم و ستیز با ظالم نپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به این که سکولاریزه شدن هیأت ها با روح نهضت پویا و زنده اباعبدالله(ع) در تضاد است، ابراز داشت: همه هیأت ها در سراسر جهان این حدیث شریف را که می فرماید «حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است» را شنیده و قبول دارند؛ حال باید از آن ها سؤال کرد که آیا امام حسین(ع) کشتی نجات همان مردم سال 61 هجری هستند یا این موضوع در همه اعصار جریان دارد؟ بدیهی است که همه می دانیم ایشان برای همه امت ها کشتی نجاتی در مقابل طوفان ها و امواج متلاطم اجتماعی هستند، بنابراین نمی توان گفت هیأت نباید به مسائل سیاسی اجتماعی بپردازد.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که هیأت های عزاداری باید ادامه دهنده راه امام حسین(ع) باشند، مطرح کرد: عزاداری های حسینی باید دنبال این مسأله باشند که همواره حق را از باطل جدا سازند و معیارهای این دو را بشناسند و بشناسانند و پس از شناخت از حق حمایت و با باطل مقابله کنند.

وی با بیان این که استکبار جهانی به دنبال اثبات سلطه خود بر همه جوامع بشری است، گفت: پیام نهضت حسینی آن است که ملت ها به پا خیزند و اجازه ندهند استکبار جهانی سایه استعمار و ظلم خود را بر سر جوامع بشری بگستراند.

سکوت در برابر تفکر شیطانی یزیدیان زمان با پیروی از امام حسین همخوانی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به سخنان نورانی امام حسین(ع) عنوان داشت: نمی توانیم خود را  منتسب به اباعبدالله(ع) بدانیم و بر مصائب ایشان اشک بریزیم، اما توجهی به تفکر قرآنی، توحیدی و آسمانی ایشان نداشته باشیم؛ کسی که پیرو تفکر امام حسین(ع) باشد نمی تواند با تفکر شیطانی و الحادی یزیدیان روزگار کنار آمده و نسبت به ظلم آن ها سکوت کند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انقلاب اسلامی حاصل تلاش های پیگیر و خستگی ناپذیر عزاداران حسینی است، ابراز داشت: جمهوری اسلامی به زعامت فقیه وارسته ای همچون امام خمینی(ره) که سراسر وجودشان را عشق به حسین بن علی(ع) شکل می داد و همچنین مردمی که ارادتمند این مکتب بودند محقق شد.

وی مطرح کرد: این که برخی می گویند در مجالس عزاداری تنها از حسین بن علی(ع) سخن گفته شود حرف درستی است، اما باید در نظر داشت که از حسین بن علی(ع) درست سخن گفته شود؛ اگر امام حسین(ع) در مجالس عزاداری به خوبی شناخته و شناسانده شوند درمی یابیم پیام اصلی ایشان آن است که یک مسلمان نمی تواند در برخورد با مسائل جاری جامعه و جوامع دیگر بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی تأکید کرد: امام حسین(ع) فرمودند «کسی که سلطان ستمگری را ببیند که حلال خدا را حرام، حرام خدا را حلال کرده  و اموال مردم را غارت می کند اما علیه او اقدام نکند بر خداست که چنین جامعه و جماعت ساکتی را با همان سلطان ستمگر در قعر جهنم محشور کند»؛ اگر همین سخنان امام حسین(ع) مورد توجه قرار گیرد، شکی نیست که همه در می یابند در هیأت های مذهبی باید به مسائل روز جامعه و سایر جوامع انسانی پرداخته شود.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: یک هیأت تراز اسلامی نمی تواند منفک از مسائل سیاسی و اجتماعی روز بوده و نسبت به مسائل جاری جامعه بی توجه باشد و بگوید ما به ظلم ظالمان و دفاع از مظلومان کاری نداریم.

وی با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) در زمینه عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: هدف از اشک ریختن بر امام حسین(ع) آن است که با این اشک ها سیلاب بسازیم تا بنیان ظلم و جور را به لرزه درآورده و بشریت را از شر ظالمان رهایی بخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی بر ضرورت پرهیز هیأت های مذهبی از سکولاریسم تأکید کرد و یادآور شد: نمی شود کسی دلسوز انقلاب اسلامی باشد و علیه بعضی از مدیران ناتوان، ناکارآمد و احیاناً دنیازده موضع گیری نکند، بنابراین شرایط امروزی ایجاب می کند همه با هم همراه و منسجم شده و شعار آزادگی حسین بن علی(ع) را فریاد بزنیم تا بی عدالتی، ظلم، نفاق، ربا، مدیریت افراد نااهل، بی حجابی، افسارگسیختگی بازار، رکود، بیکاری و اجحاف از جامعه ریشه کن شود./841/ت۳۰۱/ق

ارسال نظرات