۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۷۸۴۳۱
امام جمعه موقت كاشان:

نخستين دستاورد امام حسين جدايي اسلام ناب از اسلام اموي بود

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه حادثه عاشورا تقابل دو تفكر و دو اسلام علوي و اسلام اموي بود، گفت: نخستين دستاورد اسلام امام حسين(ع) جدايي اسلام علوي و ناب از اسلام اموي و مشخص شدن خط و خطوط و چهره ها بود.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار پنجشنبه شب در شب شام غريبان امام حسين(ع) و در نخستين شب عزارداري هيات رزمندگان اسلام كاشان كه در سالن شهداي بسيج اين شهرستان برگزار شد به آثار و دستاوردهاي حادثه عاشورا اشاره كرد و گفت: حادثه عاشورا تقابل دو تفكر و دو اسلام علوي و اسلام اموي بود.

وي افزود: دشمن طي 50 سال بعد از رحلت پيامبراكرم(ص) كاري كرد كه اسلام حقيقي از اسلام غير حقيقي قابل تشخيص نبود و راه صحيح از راه غير صحيح و تفكر صحيح از تفكر غير صحيح قابل تشخيص نبود و مردم اسلامي را كه يزيد معرفي كرد را به عنوان اسلام حقيقي پذيرفتند و اسلام حقيقي و اسلام ناب را به حاشيه بردند.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه اسلامي كه بني اميه آورد با اسلام پيامبراكرم(ص) تفاوت زيادي داشت، اظهار داشت: نخستين دستاورد اسلام امام حسين(ع) جدايي اسلام ناب و علوي از اسلام اموي و مشخص شدن خط و خطوط و چهره ها بود.

وي ادامه داد: امام حسين(ع) با قيام خود چهره كريه مدعيان دروغين اسلام را افشا كرد و پرده از چهره زشت اسلام اموي برداشت و آنها را رسوا كرد.

امام جمعه موقت كاشان افزود: اسلام اموي كه امام حسين(ع) آن را افشا كرد امروز نيز وجود دارد و همان مدعيان اسلام اموي آن را با نام اسلام آمريكايي اما با تغيير ماهيت آن به جهان معرفي مي كنند.

به گفته وي، اسلام حقيقي صدر اسلام همان اسلامي حقيقي است كه امام خميني(ره) معرفي كرد و اسلام اموي آن روز، اسلام آمريكايي امروز است.   

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: امروز ما بايد بتوانيم اسلام حقيقي و غير حقيقي  را به عنوان دو طرز تفكر مقابل يكديگر تشخيص داده تا متوجه شويم در جبهه اسلام ناب و علوي قرار داريم يا در جبهه اسلام اموي و آمريكايي قرار داريم.

وي به برخي از تفاوت هاي بين اسلام ناب علوي و اسلام آمريكايي براي شناخت از اين دو تفكر اشاره كرد و افزود: اسلامي  آمريكايي و اموي  اسلامي است كه دشمن از آن نترسد و آن را تهديدي براي منافع خودش نداند، از اين رو اسلامي كه براي آمريكا خطر نداشته باشد اسلام آمريكايي است.

امام جمعه موقت كاشان اسلام آمريكايي را اسلام جدايي دين از سياست دانست و ابراز داشت: تفكر جدايي دين از سياست تفكري است كه از چندين دهه قبل از سوي استعمارگران پيگيري و دنبال شده و امروز نيز دشمنان اسلام ناب علوي آن را به شكل هاي مختلف دنبال مي كنند.

وي افزود: دشمن از اسلام ناب و علوي  ترس و هراس دارد كه شهيد مدرس معتقد است، ديانت ما عين سياست ما است و سياست ما عين ديانت ما است.

حجت الاسلام اسلامي تبار از اسلام تفرقه آفرين به عنوان يكي ديگر از نشانه هاي اسلام آمريكايي نام برد و ابراز داشت: اسلامي كه با نام دفاع از اسلام و دفاع از اهل بيت(ع) به دنبال اختلاف و تفرقه بين تشيع و تسنن باشد اسلام آمريكايي است، آمريكا نه تنها با چنين تفكري مخالفت نمي كند بلكه از آن حمايت و دفاع هم مي كند چرا كه آمريكا براي رسيدن به اهداف خودش تفرقه بين مسلمانان را در دستور كار دارد.

وي همچنين از اسلام آمريكايي به عنون اسلام منهاي بصيرت نام برد و عنوان كرد: اسلام بدون آگاهي و اسلام جاهلي كه نتواند حق را از باطل تشخيص دهد اسلام آمريكايي است و  آمريكا از آن دفاع مي كند.

به گفته وي، آمريكا اسلامي را حمايت مي كند كه در آن عزاداري براي امام حسين(ع) و ائمه اطهار(ع) شور و گريه داشته باشد اما شعور نداشته باشد، چرا كه چنين اسلام و چنين عزاداري همان  اسلام و عزاداري مورد حمايت و تأييد آمريكا است.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: اسلام آمريكايي اسلامي است كه در آن امر به معروف و نهي از منكري كه امام حسين(ع) براي احياي آن قيام كرد وجود نداشته باشد و عزاداري ها تأثيرگذار نباشد و بي نماز را نماز خوان و بد حجاب را با حجاب نكند.

به گفته وي، دشمن نمي تواند مستقيما با عزاداري امام حسين(ع) مخالفت كند و با آن مقابله كند چون چنين توانايي را ندارد، اما همه تلاش خود را به كار گرفته تا عزاداري هاي امام حسين را تبديل به عزاداري هاي بي محتوا كند.

امام جمعه موقت كاشان همچنين به برخي از ويژگي هاي اسلام ناب علوي نيز اشاره كرد و گفت: در اسلام ناب علوي  انتخاب مرگ با عزت بهتر از حيات با ذلت است، توحيد پرستي در مقابل طاغوت پرستي است، مبارزه با دشمن در مقابل دفاع از مظلوم است و جنگ با دشمن در مقابل عطوفت با مظلوم است./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات