۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۵۷۹۶۳۵
استاد حوزه علميه:

فساد نتیجه به حاشیه رفتن دین در جوامع است

استاد حوزه علميه گفت: در جامعه اي كه دين اساس و پايه و محور قرار بگيرد چنين جامعه اي رو به ترقي است اما در جامعه ای که دين به حاشيه برود محكوم به فساد و انزوا است.
حجت الاسلام محمدرضا شريفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا شريفي صبح امروز شنبه در مراسم پر فيض زيارت عاشورا در خانه تاريخي آل ياسين كاشان برگزار شد، گفت: خروج از اعتدال ورود به فساد و تباهي است.

وي به برخي از فسادها از جمله رشوه و تبعيض و فساد خانوادگي اشاره كرد و افزود: متأسفانه چالش بزرگ جامعه امروز و خانواده ها افزايش طلاق در خانواده است ضمن اينكه جامعه و خانواده ها به شدت به فساد مجازي مبتلا شده و خانواده ها را درگير خود كرده است.

استاد حوزه علميه به برخي از زمينه هاي فساد در جامعه اشاره كرد و اظهار داشت: جامعه اي كه به فرامين الهي و توصيه هاي انبيای الهي و ائمه معصومين(س) توجه نكند و به دنبال ظاهرسازي دين باشد و ظواهر دين را رعايت كند، چنين جامعه اي محكوم به فساد است.

حجت الاسلام شريفي گفت: در موضوع دين هيچگاه خدا در نظر گرفته نمي شود اما حفظ ظواهر دين و ظاهر سازي ديني براي حفظ موقعيت و پست و مقام در اولويت است.

وي ماه محرم و ماه عزاداري براي امام حسين(ع) را همراه با شور و شعور دانست و افزود: به جاي رقابت هاي كاذب هيات های مذهبي از فرصت ماه محرم و عزاداري براي اباعبدالله الحسين(ع) بايد بيشترين بهره برداري را براي فهم و درك فلسفه و قيام عاشورا و پيام هاي عاشورا و كربلا را داشت.

استاد حوزه علميه عدم فرهنگ ديني در جامعه علمي را چالش امروز دانست و گفت: امروز در شبكه هاي مجازي دين به سُخره گرفته مي شود و امام و قرآن و مراجع تقليد زير سؤال مي رود يعني كاري كه وهابيت قصد داشت انجام دهد اما امروز به دست خود ما انجام مي شود.

حجت الاسلام شريفي گفت: فساد در جامعه امروز در قالب دروغ، بدحجابي و بي حجابي و نزول و رشوه ترويج داده شده و قبح آن ريخته به طوريكه ظواهر دين را آراسته و باطن دين را نابود مي كنند.

وي افزايش فساد درجامعه، اختلال در امور اقتصادي با خريد چندين تن سكه، اختلاس هاي دهها ميلياردي و چنگ انداختن به بيت المال را يادآور شد و اظهار داشت: امروز قبح بر ملا شدن اختلاس هاي ميلياردي و فساد در جامعه ريخته است و هيچكس از اينكه رسوا شود هر اسي ندارد.

استاد حوزه علميه با تأكيد بر اينكه جامعه اي كه در آن فساد در حال افزايش است جامعه مهدوي نيست عنوان كرد: وضعيت جامعه امروز ما به گونه اي است كه نمي تواند آمادگي پذيرش جامعه مهدوي را داشته باشد، چرا كه  از جامعه مهدوی دور شده ايم.

وي با اشاره به اينكه جامعه اي كه در آن اسراف باشد چنين جامعه اي روبه فساد است عنوان كرد: اسراف تنها حامل هاي انرژي نيست بلكه امروز در عمر انسانها نيز اسراف مي شود و بيشتر ساعات عمر انسان در شبكه هاي مجاري هدر مي رود  و چون امكان جدايي از فضاي مجازي وجود ندارد، فرصت براي جواب سلام ديگران هم وجود ندارد.

به گفته وي، كساني كه اينترنت را وارد ايران كردند، دختران و پسران زير 18 سال در كشورهاي خودشان اجازه استفاده از اينترنت را ندارند و در صورت مشاهده حضانت دختر و پسر از پدر و مادر گرفته مي شود.

حجت الاسلام شريفي فضاي مجازي را ميدان وسيع جنگ فرهنگي دشمن دانست و گفت: وضعيت استفاده از اينترنت و فضاي مجازي در كشور به گونه اي است زن و مرد و دختر و پسر تا پاسي از نيمه شب بدون توجه به يكديگر غرق در فضاي مجازي هستند.

وي افزود: نمي توانيم بگوييم در جامعه فساد نيست بلكه با آمدن فضاي مجازي امروز غرق در فساد اداري و اجتماعي و بازار هستيم و هركسي كه فن بيان و كلام و قلم دارد زير مجموعه مقابل را لگد مال و نابود مي كند.

استاد حوزه علميه راهكارهاي برون رفت از فساد را آگاهي بخشي به جامعه دانست و گفت: درجامعه امروز آگاهي دادن اندك و حتي مورد پذيرش نيست، چرا كه در جامعه امروز كوچكتر ها، بزرگترها و پيشكسوتان را قبول ندارند.

وي يادآور شد: درجامعه اي كه دين اساس و پايه و محور قرار بگيرد چنين جامعه اي رو به ترقي است اما در جامعه ای که دين به حاشيه برود محكوم به فساد و انزوا است./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات