۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۷۹۹۱۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

بازسازی عملیات والفجر ۹ در آشخانه، برگزاری یادواره ۱۲۰ شهید سرباز در شیروان و برپایی نمایشگاه خاطرات دفاع مقدس در گرمه عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، عملیات والفجر ۹ با حضور فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی، فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی مانه و سملقان در جاده قوری میدان آشخانه بازسازی شد.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در حاشیه بازسازی این عملیات گفت: امروز آن چه حائز اهمیت است این است که ما در نقطه اقتدار و مقاومت قرار گرفته ایم.

سردار «مرتضوی» با بیان این که جنگ ما یک گنج بود افزود: وظیفه همه این است که از این گنج معنوی بهره لازم را ببریم و اگر امروز وحدت و همدلی ضرورت کار ماست این ضرورت یکی از رموز دفاع مقدس است.

یادواره 120 شهید سرباز در شیروان

یادواره 120 شهید سرباز درشیروان برگزار و از سربازان نمونه یگان های مختلف این شهرستان تجلیل شد.

فرمانده انتظامی شیروان گفت: سربازان تامین کنندگان امنیت مرزها و درون کشور و نماد امنیت هستند.

سرهنگ «وحیدی» افزود: خدمت سربازی در کشور ما مترادف با ایثار، فداکاری و جوانمردی است و چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن امنیت مرزها و درون کشور مرهون فداکاری های این عزیزان است.

برپایی نمایشگاه خاطرات دفاع مقدس در گرمه

نمایشگاه مصور خاطرات جنگ 8 سال دفاع مقدس در گرمه افتتاح شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمه گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه ترویج روحیه شهادت طلبی و ایثار بین نسل جوان و زنده نگه داشتن یاد شهدا و رزمندگان است.

«بهشتی» افزود: ٢٠ عکس از حضور مردم و مسئولان در جبهه های جنگ 8 سال دفاع مقدس در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار داده شده است.

3342 بیسواد امسال باسواد می شوند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به این که شروع  کار سواد آموزی از 15 فروردین تا 30 آذر ماه  است، گفت: 6 هزار و 965 نفر در برنامه های سواد آموزی امسال شرکت کرده اند که از این تعداد 3 هزار و 342 بیسواد برای باسوادی و بقیه برای ارتقا و تحکیم سواد در برنامه های سواد آموزی شرکت خواهند کرد.

«مودی» افزود: طی 6 ماه اول سال 2 هزار و 76 بیسواد نام نویسی کرده اند و در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و بقیه بیسوادها تا آذرماه باسواد خواهند شد.

وی اظهارکرد:  در نیمه نخست امسال 30 درصد از برنامه های مربوطه را انجام داده ایم و 10 درصد از برنامه کاری جلوتر هستیم و 70 درصد برنامه مربوط به 3 ماه پیش رو است که انجام خواهد شد./9314//۲۰۴/خ

ارسال نظرات