۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۷۹۹۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

دین‌شناسی و علم‌آموزی دو بال پرواز به‌سوی سعادت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: دین‌شناسی و علم‌آموزی دو بال پرواز به‌سوی سعادت در دنیا و آخرت است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، عصر امروز در جمع دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا، علم و دانش و دین را دو بال پرواز و رسیدن به سعادت دانست.

وی با بیان اینکه فراگیری علوم و معارف اسلامی و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه سبب اعتلای فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه می‌شود، افزود: دانش آموزان معارف نقش مهمی در ترویج و بیان معارف اسلامی در خانواده و اجتماع دارند؛ چراکه آینده این کشور در دستان آن‌ها است.

حجت الاسلام خادمی اضافه کرد: در دین مبین اسلام به کسب علم و دانش توصیه فراوان شده؛ چراکه در پرتو علم می‌توان زندگی سعادتمندی داشت و اگر زندگی دنیای ما تأمین باشد در آخرت هم سربلند خواهیم شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: اگر بخواهیم کشوری موفق در زمینه‌های علمی مختلف داشته باشیم باید تلاش کنیم در همه زمینه‌های علمی به بالاترین رتبه‌های علمی دست یابیم و در اینجا نقش علوم و معارف اسلامی در جهت‌دهی فرهنگی و علمی به دلیل جایگاه ویژه‌ای که دارد بیش از پیش مهم خواهد بود.

وی افزود: در دبیرستان علوم و معارف اسلامی به دنبال تربیت نیروهایی هستیم که خنثی‌کننده حمله‌ها و هجمه‌های ناجوانمردانه دشمنانی باشند که به دنبال تخریب و تحریف مکتب انسان‌ساز اصیل اسلام هستند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه صدور بهترین نیروها از مدارس صدرا باید باشد، اضافه کرد: در مدارس صدرا باید نیروهای مؤمن، متعهد و متدین پرورش یابند تا در آینده بتوانیم برای رشد و توسعه فرهنگ اصیل اسلامی از ظرفیت این نیروها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حرکت به‌سوی رشد و کمال بدون دو بال تعلیم و تزکیه ممکن نخواهد بود، اظهار داشت: در همین راستا تلاش شده در مدارس صدرا علاوه بر تعلیم به تزکیه نیز بیشتر توجه شود./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات