۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۵۷۹۹۷۲
حجت الاسلام صابري اراكي:

مسؤولان بايد با مردم و در كنار مردم باشند

استاد حوزه علميه قم گفت: مسؤولان كشور در هر لباس و موقعيتي كه هستند بايد با مردم، دركنار مردم و در غم و شادي هاي مردم شريك باشند چرا كه اگر از مردم جدا شوند دچار خود بيني و خود رايي خواهند شد.
حجت الاسلام محمد حسين صابري اراكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمد حسين صابري اراكي سه شنبه شب در مراسم عزاداري هيات حضرت ابوالفضل(ع) مسجد اميرالمومنين(ع) گفت: غارت بيت المال در هر دولت و هر زمان و دوره اي به ويژه در دوره انقلاب از سوي ملت محكوم است و ملت خواستار برخورد با مفسدان اقتصادي است.  

وي به شرايط سخت حقوق بگيران به ويژه بازنشستگان تأمين اجتماعي در شرايط افزايش قيمت ها اشاره كرد و افزود: در حاليكه افزايش حقوق كارمندان و حقوق بگيران را سبب ايجاد تورم در جامعه مي دانند اما افزايش نرخ سود بانكي از تك رقمي به دو رقمي را سبب ايجاد تورم نمي دانند.

حجت الاسلام صابري اراكي با اشاره به اينكه مركز آمار كشور برخي حقوق ها را زير خط و برخي ديگر نزديك به خط فقر اعلام كرده عنوان كرد: مركز آمار كشور اعلام كرده است 99 درصد از افراد تحت پوشش تأمين اجتماعي زير خط فقر قرار دارند.  

به گفته وي در شرايط سخت اقتصادي نبايد خواب به چشم مسؤول جهادي نفوذ كند و از هم اكنون و قبل از فرا رسيدن دور جديد تحريم هاي آمريكا شبانه روز و بدون وقفه براي عبور از دوره تحريم ها و شرايط سخت اقتصادي طرح و برنامه داشته باشد و كشور مديريت كند.

استاد حوزه علميه قم در ادامه مردم را نماد دموكراسي خواند و اظهار داشت: مسؤولان كشور در هر لباس و موقعيتي كه هستند بايد با مردم، در كنار مردم و در غم و شادي هاي مردم شريك باشند چرا كه اگر از مردم جدا شوند دچار خود بيني و خود رايي خواهند شد.  

وي همچنين برخي افسار گسيختگي ها از جمله افسار گسيختگي در فضاي مجازي را سبب مشكلات جامعه دانست و گفت: استفاده صحيح از فضای مجازي و تلفن هاي همراه سود آور و حلال مشكلات است اما عدم استفاده صحيح از آن و پرسه زدن در فضاي مجازي گفت‌وگو و ارتباط محرم و نامحرم خانواده ها و جامعه با مشكل روبرو كرده است.

حجت الاسلام صابري اراكي افزايش آمار طلاق را يكي از دستاوردهاي فضاي مجازي دانست و عنوان كرد: برنامه ريزان فضاي مجازي خارجي كانون خانواده را هدف قرار داده اند و تفكرات غرب و غرب زدگان فضاي مجازي را محلي براي تبادل اطلاعات شخصي و تبادل عكس و فيلم و لايك گرفتن قرار داده اند.

وي از زناي چشم به عنوان يكي ديگر از آثار و دستاوردهاي فضاي مجازي نام برد و گفت: نگاه زهر آلود به نامحرم و چشم چراني تيري از تيرهاي شيطان و زناي چشم است.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه، گوشي هاي تلفن همراه مراقبت مي خواهد، متذكر شد: گوشي هاي تلفن همراه اعضاي خانواده بايد در دسترس اعضاي خانواده باشد و نبايد تبديل به مسواك شخصي شود.

وي افزود: غرب به دنبال از بين بردن حيا و حجاب و گسترش شهوت و بي بند باري و هم جنس بازي در جامعه است و براي رسيدن به اين هدف از همه ابزارها و تكنولوژي استفاده مي كند تا عقل انسان را از كار انداخته تا انسان متوجه نشود از كجا آمده است و هدف از آمدنش چيست./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات