۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۷۹۹۹۵
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

رحمت خداوند مقدم بر غضب است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند تواب است، گفت: رحمت خداوند نسبت به غضبش پیشی دارد و توبه انسان گناهکار را بخشیده و آنان را به حسنات تبدیل می‌کند.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر گفت: براساس آیات الهی انسان‌های خوب باید رفتارهای نیکویی داشته باشند تا به عنوان الگو و سرمشق، محبوب و مطلوب خداوند و دین قرار گیرند.

وی افزود: بندگان خوب خدا کسانی هستند که در نهایت فروتنی با مردم رفتار خوبی دارند و از درگیری با انسان‌های نادان اجتناب می‌کنند این افراد اهل سجود و قیام هستند و مدام از خداوند می‌خواهند که از عذاب جهنم رها و دور شوند.

حجت الاسلام والمسملین هاشمیان با بیان اینکه عبادالرحمان هرگز در انفاق اهل اسراف نیستند، ابراز کرد: بنای دین و قرآن بر عدالت و میانه روی است و در انفاق مال باید به گونه‌ای عمل کنند که خود محتاج دیگران نشوند.

استاد حوزه علمیه اسراف را یکی مهمترین مشکلات جامعه کنونی دانست و اظهار داشت: برای جلوگیری از اسراف نیاز به فرهنگ سازی داریم و این مساله بسیار مهمی است که می‌تواند فقر را در کشور نابود ‌کند.

وی ادامه داد: یکی از نذرها خدمت به مردم و رسیدگی به مناطق محروم است محرم امسال ما شاهد کمک رسانی بسیاری به مناطق محروم بودیم. کسانی که اهل انفاق هستند از حرص و طمع در امان می‌مانند.

حجت الاسلام والمسملین هاشمیان با بیان اینکه انسان‌های مومن برای خداوند شریک قائل نمی‌شوند، اظهار داشت: براساس آیات برخی افراد مومن مشرک‌ هستند؛ این افراد در عقیده خداوند را قبول دارند ولی در عمل مشرک هستند برای مثال کسانی که عمل نیکو را برای ریا انجام می‌دهند دچار شرک عملی هستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان هر عملی انجام می‌دهد باید برای رضای خدا باشد همچنین انسان مومن همیشه مراقب است تا به جان و مال کسی آسیب نزند.

وی با بیان اینکه خداوند تواب است، خاطرنشان کرد: خداوند تا هنگام مرگ به انسان فرصت داده تا از گناهان انجام داده توبه کند و به انجام عمل صالح بپردازد خداوند کسانی را که توبه می‌کنند می‌بخشد و گناهان آنان را به حسنات تبدیل می‌کند بنابراین کسی حق ندارد از رحمت خداوند ناامید شود چرا که رحمت خداوند نسبت به غضبش پیشی دارد./813/پ203/ب1

ارسال نظرات