۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۵۸۰۱۳۵
حجت الاسلام رهنما تشریح کرد؛

گزارش عملکرد مدرسه فقهی امام کاظم

مدیر مدرسه فقهی امام کاظم(ع) عملکرد و فعالیت های این مدرسه را تشریح کرد و از اقبال ویژه طلاب و فضلای حوزه به این مرکز در بین مدارس فقهی قم خبر داد.
گردهمایی مدارس و مراکز تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رهنما مدیر مدرسه فقهی امام کاظم(ع) در آیین گردهمایی مراکز و مدارس تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی، گزارشی از فعالیت های این مدرسه ارائه کرد.

وی دقت در گزینش استعدادها را یکی از مهم ترین ویژگی ها در مراکز تخصصی فقهی عنوان و تصریح کرد: در آزمون سال جاری مراکز و مدارس فقهی یک هزار و 86 نفر شرکت کردند که در این میان مدرسه فقهی امام کاظم با 961 نفر با بیشترین اقبال مواجه بود.

حجت الاسلام رهنما پذیرش سال جاری مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم را در سه مرحله آزمون کتبی، آزمون شفاهی و گزینش عنوان کرد.

وی تعداد طلاب مدرسه فقهی امام کاظم(ع) در سال گذشته را 97 نفر عنوان و اعلام کرد که این تعداد در سال تحصیلی جدید به 124 طلبه رسیده است و در دوره خارج نیز 13 طلبه مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام رهنما با اشاره به افزایش روزهای تحصیلی مدرسه فقهی امام کاظم در سال تحصیلی، گفت: در سال تحصیلی گذشته تعداد روزهای مدرسه به 175 روز افزایش پیدا کرد و روزهای پنجشنبه نیز دروس برقرار بوده است.

وی افزود: سال تحصیلی جدید مدرسه فقهی امام کاظم(ع) نیز از سوم شهریورماه آغاز شده است، تلاش می کنیم تا جایی که می توانیم از تعطیلات بکاهیم و روزهای درسی را افزایش دهیم.

حجت الاسلام رهنما از نظارت بر روند مطالعات و مباحثات طلاب این مدرسه خبر داد و گفت: یکی از اقدامات خوبی که در مدرسه فقهی امام کاظم(ع) صورت می گیرد این است که راهنمای علمی و پژوهشی در اختیار طلاب قرار می گیرد؛ در همین راستا امسال از ظرفیت 68 استاد بهره خواهیم برد.

وی با تشریح فعالیت های پژوهشی صورت گرفته در مدرسه فقهی امام کاظم(ع) بیان داشت: در این زمینه نیز 5 شماره فقیهانه به چاپ رسیده، همچنین چندین کارگاه آموزشی روش نگارش مقاله نیز در مدرسه برگزار شده است.

حجت الاسلام رهنما افزود: در زمینه مباحث تهذیبی و فرهنگی نیز سلسله جلساتی با حضور اساتید و کارشناسان برگزار شده است، نشست هایی نیز ویژه طلاب و خانواده های شان برگزار کرده ایم که استقبال خانواده ها را به همراه داشت./924/پ202/ج

ارسال نظرات