۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۸۰۱۷۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

فعالیت ۱۵۰ مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در کشور، معرفی مدیرکل جدید امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و برگزاری جشنواره بین‌المللی گردشگری "غذای حلال" از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌ الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، امروز در جمع دانش آموزان مدرسه علوم و معارف اسلامی بناب، اظهار داشت:  مدارس علوم اسلامی صدرا جزو موفق ‌ترین مدارس کشور هستند.

وی گفت: ۱۵۰مدرسه صدرا در کشور و ۶ مدرسه صدرا در استان ما وجود دارد که این مدارس علیرغم اینکه از محیطی سالم برخوردارند، تمام زمینه‌ های لازم را برای تربیت نسل طیب و طاهر دارا هستند.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر ارتقای نرم افزاری و سخت افزاری مدارس صدرا در استان گفت: هرچند از لحاظ سخت ‌افزاری مشکلاتی در مدارس صدرا به چشم می‌ خورد اما این تلاش و همت انسان است که او را به موفقیت می‌ رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه تحصیل علم در اسلام اظهار داشت: علم اولین بحث قرآن و حتی اولین باب کتاب اصول کافی است که از کتب معتبر شیعی به شمار می ‌آید، تحصیل علم یکی از سفارش‌ ها و تاکیدات اسلام و یک ضرورت مطلق به شمار می رود.

مدیرکل جدید امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی معرفی شد

علی بدرشکوهی، در مراسمی به عنوان مدیرکل جدید امور اجتماعی و فرهنگی استانداری معرفی و از خدمات بهروز مهدوی، مدیرکل پیشین قدردانی به عمل آمد. بدرشکوهی، متولد 1350 در مراغه، دارای مدرک کارشناسی علوم اجتماعی بوده و پیش از این فرماندار چاراویماق، بستان‌آباد و سراب در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده است.

رحیم شهرتی‌فر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به ضرورت مشارکت عمومی در برنامه های فرهنگی اظهار داشت: حمایت از توسعه و رشعد سازمان‌های مردم‌نهاد در استان باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل فرهنگی به ویژه مقابله با آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: پیشگیری از شیوع ناهنجاری های اجتماعی جزو اولویت‌های اساسی مدیریت لامور اجتماعی و فرهنگی باشد.

شهرتی فر ادامه داد: بهره مندی از ظرفیت موجود در تشکل های مردمی برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی ضرورت دارد، سازمان‌های مردم‌نهاد از شاخص‌های مهم پیشرفت و توسعه جامعه هستند.

افزایش ۱۷ درصدی ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی

فرشاد رستمی، معاون گردشگری میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارایه گزارشی از عملکرد ستاد تسهیلات سفرهای استان آذربایجان شرقی در تابستان سال جاری پرداخت و اظهار داشت: در تابستان امسال به دلیل رویداد بین‌المللی تبریز 2018 تعداد چهار میلیون و 402 هزار نفر گردشگر داخلی از اقصی نقاط ایران اسلامی به آذربایجان شرقی وارد شده اند.

وی با اشاره به این‌که آمار ورود گردشگران داخلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 42 درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: افزایش نرح ارز از جمله دلایل مهم در افزایش تعداد ورودی گردشگران خارجی به کشور و استان بوده است.

رستمی ادامه داد: آمار ورودی گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی در فصل تابستان 492 هزار و 500 نفر بود که این آمار نسبت به تابستان سال گذشته حدود 17 درصد افزایش نشان می‌دهد.

جشنواره بین‌المللی گردشگری "غذای حلال" برگزار می‌شود

مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی در نشست کارگروه توسعه گردشگری از برگزاری جشنواره بین‌المللی «گردشگری غذای حلال» در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره فرصتی متفاوت برای توسعه گردشگری آذربایجان است.

وی با اشاره به ابعاد برگزاری این جشنواره بین المللی خاطرنشان کرد: انجمن حرفه‌ای رستوران‌داران با بخش خصوصی همکاری دارند تا بخش خصوصی قدمی در جهت جذب گردشگر غذای حلال و اهدای جایزه «سرآشپز تبریز» بردارد.

آبدار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که بر اساس مصوبه هیئت دولت و شورای ملی «تبریز 2018» باید کلیه رویدادهای بین‌المللی وزارتخانه‌ها با حمایت ملی در تبریز برگزار شود، افزود:  در 6 جلسه شورای ملی و 15 جلسه شورای استانی تبریز 2018 بیش از 680 مصوبه داشت./935/پ204/ب1

ارسال نظرات