۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۸۰۲۶۸
سردار سلامی:

عربستان و امارات دست از شرارت برندارند از خطوط قرمز عبور خواهیم کرد

جانشین فرمانده سپاه خطاب به عربستان و امارات گفت: دست از شرارت و توطئه بردارید، ما نجابت انقلابی به خرج داده‌ایم، اما اگر از خطوط قرمزمان عبور کنید، تردیدی نیست که از خطوط قرمز شما عبور خواهیم کرد.
سردار سلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسین سلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، با اشاره به این که جنایت تروریستی اهواز عقبه ای منطقه ای و جهانی دارد، گفت: به دشمن اعلام می کنیم که انتقام سختی از آن ها درباره خون شهیدان خود چه از عوامل داخلی و چه از عوامل خارجی خواهیم گرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاشداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان نمی توانند اقتدار انقلاب اسلامی را ببینند، برای همین در روز آغاز هفته دفاع مقدس جمعی از هموطنان ما را که به تماشای رژه نیروهای مقتدر مسلح جمهوری اسلامی آمده بودند را به رگبار بستند.

وی افزود: دشمن با راه اندازی این گونه توطئه ها و عملیات های تروریستی به دنبال ایجاد تفرقه در ملت ایران است، اما به وضوح مشاهده کرد که شهادت این هموطنان سبب همدلی و پیوند بیشتر ملت ایران شد تا با استقامت بیشتر، در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند؛ حضور با شکوه مردم در تشییع پیکر پاک این شهدای گرانقدر، بدون ترس از مورد ترور قرار گرفتن، گواه خوبی بر این مدعا است.

سردار سلامی شهادت را عامل برانگیختگی اعتقادات ملت ایران nانست و ابراز کرد: حضور باشکوه مردم در تشییع شهدای جنایت تروریستی اهواز به رییس جمهور آمریکا فهماند که نظام جمهوری اسلامی پشتوانه اجتماعی خود را از دست نداده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: شکی نیست که این راهبردهای کوردلانه از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات طراحی شده است.

وی تأکید کرد: ما طبق فرمان مبارک امام انقلابمان حضرت آیت الله خامنه ای اعلام می کنیم که انتقام قطره قطره خون شهدای مظلوم خود را از عوامل این جنایت تروریستی خواهیم گرفت.

سردار سلامی امارات و عربستان سعودی را صحنه گردان شرارت های منطقه ای دانست و ابراز داشت: آن ها به دنبال ناامن کردن جمهوری اسلامی هستند، اما هرگز در این زمینه موفق نخواهند شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: عربستان و امارات کوچک تر از آن هستند که در برابر ملتی که 40 سال است در برابر بزرگ ترین امپراتوری های جهان ایستادگی کرده اند، قد علم کنند؛ این کشورها در مجموعه ارکان قدرت دارای ارزش مکانی نیستند، بلکه هنگامی که کنار استکبارجهانی و ایادی آن می ایستند، احساس قدرت می کنند.

وی تصریح کرد: به عربستان و امارات اعلام می کنیم که دست از شرارت و توطئه بردارند؛ شما شکست پذیر هستید، درون کاخ‌های شیسشه‌ای نشسته‌اید و نمی‌توانید تیغ انتقام ملت ایران را تحمل کنید؛ ما نجابت انقلابی به خرج داده‌ایم، اما اگر از خطوط قرمزمان عبور کنید، تردیدی نیست که از خطوط قرمز شما عبور خواهیم کرد و می‌دانید ملت ایران، وقتی به صحنه عمل وارد شود چه طوفانی بر‌پا می‌کند، پس مداخله نکنید؛ همچنین به آمریکا هم هشدار می‌دهیم که دست از حمایت از تروریست‌ها بردارند، زیرا این برای آنان هم زیان‌بار خواهد بود.

سردار سلامی ابراز کرد: ما چهل سال است که برای تأمین استقلال و امنیت ملی کشورمان در مقابل قدرت های بزرگ ایستادگی کرده ایم؛ استکبار جهانی از هیچ حربه ای برای تحت فشار قرار دادن ملت ایران دریغ نکرده است، اما با عنایات خدای متعال همواره توانسته ایم مقاومت کرده و از مواضع خود کوتاه نیاییم.

وی با بیان این که ما توانسته ایم تمرکز قوای دشمن را از خاک میهنمان دور کنیم، مطرح کرد: دشمن به دنبال تسلط سیاسی، اقتصادی، امیتی و نظامی بود، اما ملت ایران آن ها را با شکست مواجه کرد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شکست استکبار جهانی در منطقه بیان کرد: امروز ملت ها بیدا شده اند و دیگر استکبار جهانی جایی برای جولان دادن در خاورمیانه ندارد، زیرا جبهه های وسیعی در جهان اسلام علیه استکبار صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که امروز جبهه مقاومت بسیار قوی و شکست ناپذیر شده است، افزود: امروز مشاهده می کنیم که نیروهای حزب الله در لبنان توانسته اند در برابر رژیم صهیونیستی موفقیت های بزرگی کسب کنند و آن ها را شکست دهند؛ همچنین ارتش مردمی سوریه موفق شده توطئه دشمن  که قصد داشت حلقه محوری مقاومت جهان اسلام را در هم بشکند با ناکامی مواجه کند؛ در عراق نیز با شکل گیری حشدالشعبی سیاست‌های آمریکایی‌ها با اخلال روبه رو شده و در یمن نیز ملت عزیز و مقام این کشور در مقابل تهاجم سعودی، اماراتی، آمریکایی و صهیونیستی مقاومت می کند.

سردار سلامی با تأکید بر این که امروز سیاست های آمریکا در منطقه بسیار ضعیف شده اند، گفت: آمریکا قصد داشت تا جمهوری اسلامی ایران را در انزوا قرار دهد، اما امروز مشاهده می کنیم که در انزوای سیاسی قرار گرفته است؛ امروز آمریکا با دولت های روسیه، چین، ترکیه و پاکستان در منازعه و کشمکش های سیاسی، نظامی و اقتصادی است، بر این اساس این آمریکا است که در حال کوچک تر شدن است و ملت ایران نیز روز به روز بر اقتدار منطقه ای خود می افزاید.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه به دلیل منطق، اعتقادات و باورش به عدالت، صلح، آزادی و کرامت انسان ها است، ابراز داشت: دشمن امروز تصور می کند نفوذ ما فیزیکی است، در حالی که ما در هیچکدام از کشورهای منطقه پایگاه نظامی نداریم.

وی با اشاره به این که آمریکا در جنگ اقتصادی و نظامی منطقه نیز با شکست مواجه شده است، بیان کرد: آمریکا هفت تریلیون دلار که چیزی معادل بیش از هفتاد سال درآمدهای نفتی عراق و بیش از صد سال در آمد نفتی کشور ایران است را در منطقه هزینه کرده است تا بتواند نفوذ سیاسی کسب کند اما این اقدامات او بی نتیجه مانده است؛ مشاهده می کنیم که دیگر در خلیج فارس شناورهای رزمی آمریکایی حضور ندارند، این نشان از آن دارد که آمریکایی ها دیگر توانایی جنگ جدید ندارند.

سردار سلامی با تأکید بر این که جمهوری اسلامی به نقشه مقاومت ملی خود تکامل می بخشد، عنوان کرد: دشمن امروز به دنبال آن است که از طریق جنگ اقتصادی ملت ایران را تضعیف کند، اما باید گفت این موضوع اثر تعیین کننده نخواهد داشت؛ ملت ایران باید در برابر تهاجم رسانه ای و تبلیغاتی شمن ایستادگی کند تا ان ها نتوانند میان جامعه رعب و التهاب ایجاد کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایران تحریم‌پذیر نیست، گفت: امروز ما با همه جهان در ارتباط هستیم و این نکته بدیهی است که ایران انزوا پذیر نیست، زیرا حل معادلات سیاسی و امنیتی منطقه و بخش هایی از دنیا به ما وابسته است، بنابراین جایی برای ترس باقی نمی ماند.

وی افزود: ایران سرمایه های عظیم انرژی، نفتی، گازی، زمینی، آبی، صنعتی، ایمانی وباوری در اختیار دارد که از همین طریق می تواند استکبار جهانی را در جنگ اقتصادی با شکست مواجه سازد.

سردار سلامی با بیان این که ایران هرگز رخسار یک کشور تحت محاصره و تحریم شده را به خود نخواهد گرفت، ابراز کرد: آمریکا تا به امروز هر غلطی توانسته، کرده است اما نتیجه ای دریافت نکرده، بر این اساس امروز نباید ملت ایران گول عملیات روانی دشمن را بخورند و سیاه نمایی هایش را باور کند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: رییس‌جمهور آمریکا گفته است "فشار را بر ایران ادامه می‌دهیم" مگر تا کنون از کدام یکی از ابزاهایتان استفاده نکرده‌اید؟ فشارهای شما تا کنون جز به قدرتمند شدن ملت و تحکیم پایه‌های استقلال منجر نشده است؛ جنگ به ما تحمیل کردید، ما قدرت دفاعی خود را در سطح یک قدرت جهانی ارتقا دادیم و امروز تمام سیستم‌های دفاعی‌مان را خودمان تولید می‌کنیم.

وی با بیان این که امروز آمریکایی ها منزوی شده اند و گزینه دیگری پیش روی آن ها نیست، خطاب به آمریکا تصریح کرد: بیهوده سخنی که قابل اعتبار نیست نگویید؛ اگر شما توانا هستید، به مردم خودتان کمک کنید که بیش از چهل میلیون نفر در زیر خط فقر زندگی می‌کنند؛ از کارتن‌خواب‌هایی که شب‌ها در نیویورک و واشنگتن هستند، سؤالی بپرسید و برای ملت ایران دلسوزی نکنید.

سردار سلامی با بیان این که مسؤولان جمهوری اسلامی باید در جبهه جنگ اقتصادی، مردمی باشند و از آن ها فاصله نگیرند، گفت: امروز نیازمند روحیه های جهادی هستیم، همانگونه که در دفاع مقدس شب و روز فعالیت کردیم و دشمن را به عقب راندیم.

وی با تأکید بر این که ملت شریف ایران عزت خود را با دلار عوض نمی کند، یادآور شد: ملت ایران هرگز تسلیم دشمن نخواهد شد، زیرا می داند که زیر بار ظلم رفتن رفاه و پیشرفت به همراه نمی آورد، بلکه راه به عزت رسیدن جهاد در برابر استکبار جهانی است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که دفاع مقدس مظهر جنگ نابرابر بود، اظهار داشت: همه جهان از رژیم بعث حمایت می کردند و ملت ایران به لحاظ روای در یک جنگ روانی بزرگ قرار داشت؛ در واقع ما در آن دوران در محاصره کامل نظامی و اقتصادی دشمن بودیم، اما با حرکت های انقلابی و عاشورایی حماسه ای بزرگ را در تاریخ ملت ها ثبت کردیم.

وی با بیان این که دشمن قصد داشت با حمله به ایران نور اسلام و اسلام گرایی را خاموش کند، عنوان کرد: دشمن با نابودی ایران می خواست به جهان بفهماند که تکیه بر غیر استکبار ممکن نیست، اما ملت ایران با استقامت بی نظیر خود به همگان اثبات کرد که با تکیه بر خداوند می تواند در برابر هر قدرتی ایستاد و فتنه ها را باطل کرد.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی نه تنها از قدرت ایران کم نکرد بلکه نقطه آغازی برای قدرتمندتر شدن آن بود.

وی با بیان این که جنگ تحمیلی و استقامت مردم در برابر ظلم استکبار جهانی سبب تغییر نگرش جهانیان از اسلام شد، افزود: باید دانست که دشمن در دفاع مقدس شکست خورد، اما دست از فتنه گری برنداشته است؛ از سویی هم باید گفت عزم ملت ایران نیز تقویت شده و دست از مقابله با استکبار جهانی برنداشته است؛ ملت ایران از دفاع مقدس درس گرفت و دانست که برای بقا باید قوی باشد، زیرا دولت های ضعیف محکوم به فنا هستند./۸۴۱/

ارسال نظرات