۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۸۰۲۷۳
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

مردم از خرید بیش از احتیاج خود پرهیز کنند

آیت الله طباطبایی‌نژاد با تأکید بر ضرورت اصلاح رفتارهای برخی از مردم در برابر مشکلاتی نظیر گرانی، گفت: وقتی که مردم با گران شدن برخی اجناس به سمت خرید بیشتر می‌روند در حقیقت به گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی کمک می‌کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان، به حادثه تروریستی اهواز و شهادت تنی چند از هموطنان به دست تروریست‌ها اشاره کرد و گفت: دشمنان نمی‌خواهند و نمی‌توانند قدرت جمهوری اسلامی را ببینند به همین دلیل است که با اسلحه مردم بی‌دفاع و افراد غیرمسلح را به شهادت می‌رسانند.

در برابر حوادث اهواز مدعیان حقوق بشر سکوت کردند

 امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر در برابر حادثه تروریستی اهواز سکوت کردند، شهادت را عامل انسجام و اتحاد و قدرت گرفتن مردم و کشور دانست و اظهار کرد: رییس جمهور در سازمان ملل حق نامه نوشته شده را به خوبی ادا کرد، به همین دلیل بود که خیلی‌ها برای ما کف زدند اما رییس جمهور آمریکا مورد خنده و تمسخر دیگران واقع شد.

وی با اشاره به سالروز تخریب حرمین عسکریین توسط مزدوران آمریکا، خاطرنشان کرد: برخی افراد دینداری‌شان تنها زبانی است، آنها دینداری عمیقی ندارند، انسانی که واقعا دیندار باشد حتی در صورت وارد آمدن زیان و ضرر مالی هم پای دین خود باقی می‌ماند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد در ادامه افزود: در قرآن کریم نیز به مطلب تصریح شده است، بنابر آیات قرآن افرادی وجود دارند که تا زمانی که دین منافع آنها را تأمین کند دیندار هستند و در صورتی که دین و دینداری دیگر برای آنها سودی نداشته باشد از مسیر دین خارج خواهند شد.

رویگردانی از دین انسان را متضرر می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، روی برگرداندن از دین به دلیل حفظ منافع را موجب وارد آمدن ضرر و زیان بیشتر به انسان و زندگی اشخاص ذکر کر د و گفت: برخی افراد نه تنها از دین رویگردان می‌شوند بلکه به طاغوت پناه می‌برند، این افراد دچار ضرر خواهند شد.

وی با اشاره به آلوده شدن برخی افراد به مفاسد اقتصادی از جمله احتکار، تصریح کرد: دین برای این نیست که چیزی ارزان شود بلکه برای این است که کسی احتکار نکند و مفاسد اقتصادی در جامعه رواج پیدا نکند، مشکلات اقتصادی که شاهد آن هستیم تنها به دلیل بی تدبیری دولت یا تحریم‌ها نیست، خود ما نیز در این مشکلات تقصیر داریم، رفتار ما مردم در جامعه می‌تواند در این مشکلات دخیل باشد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان، افراد با دین زبانی را یکی از عوامل آسیب دیدن انقلاب‌های الهی برشمرد و اظهار کرد: زمانی که چیزی گران می‌شود اگر مردم آن چیز را نخرند ارزان خواهد شد، اما وقتی که مردم با گران شدن برخی اجناس به سمت خرید بیشتر می‌روند در حقیقت به گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی کمک می‌کنند، اینگونه رفتارهای غلط با اسلام مغایرت دارد.

توجه به محرومان و پرهیز از حرص و طمع

امام جمعه اصفهان، صبر، پرهیز از حرص و طمع و تدبیر داشتن در مواجهه با مشکلات اقتصادی و نوسانات بازار را عامل حل مشکلات اقتصادی عنوان کرد و افزود: در شرایط اقتصادی کنونی افراد ثروتمند پولدارتر شدند و دولت نیز وضعیت مالی بهتری پیدا کردند، اما دیگر افراد جامعه دچار مشکلات متعددی شدند و شرایط اقتصادی بدی پیدا کردند.

وی در پایان بر لزوم توجه افراد مختلف جامعه به ویژه ائمه جماعات مساجد به اقشار ضعیف و محرومان تأکید کرد و از مردم خواست تا به انفاق و کمک به محرومان بیش از پیش توجه داشته باشند./1304/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات