۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۸۰۳۱۱
دبير جامعه روحانيت كاشان:

پايه و اساس دين احسان به ديگران است

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: پايه و اساس دين احسان به ديگران است و مسلمان موحد انسان نيكوكاري است كه با احسان خود به ديگران در رديف محسنين قرار مي گيرد.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل، جمعه شب در مراسم عزاداري مسجد امام عرب به برخي از صفات متقين از خطبه متقين از كلام اميرمومنان(ع) اشاره كرد و گفت: تقوا و احسان به ديگران را در رديف با متقين قرار داده است.

وي نعمت هاي خداوند به انسان را از عدالت خداوند دانست و افزود: انسان نبايد زيادتر از آنچه که خداوند به او داده است انتظار داشته باشد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: انسان بايد اين هنر را داشته باشد كه آنچه خداوند به او داده است به بهترين شكل ممكن از آن استفاده كند و بيشترين بهره برداري و  بهره وري را از داشته هاي خود داشته باشد.

وي افزود: خداوند مي فرمايد ما انسان را خلق كرديم اما از اطاعت انسان بي نياز هستيم و معصيت انسان ضرري به ما نمي رساند و كارهاي خوب و بد و همچنين سود و زيان كارهاي او راي ما نيست و براي خودش خواهد بود.

دبير جامعه روحانيت كاشان با اشاره به اينكه هرآنچه را كه خداوند به انسان داده است بايد براي بهره بر داري در آخرت از آن استفاده كند، گفت: نعمت هايي را كه خداوند به انسان داده است بايد براي احسان به ديگران نيز از آن بهره برداري كند.

به گفته وي، خداوند در آيات متعددي از قرآن به احسان كردن به ديگران تأكيد كرده است و همانگونه كه خداوند به ما احسان كرده است در برابر احساني كه به بنده خودش داشته است از او انتظار دارد احسان دارد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: انساني كه احسان مي كند با اين كار خود به ديگران آرامش مي دهد، از اين رو اگر در جامعه احسان توسعه و رواج و  گسترش داشته باشد در چنين جامعه اي بين مردم دوستي و محبت و مودت رواج خواهد داشت و همه يكديگر را دوست خواهند داشت.

وي با تأكيد بر اينكه انسان محسن هميشه و پيوسته از خداوند طلب احسان مي كند، عنوان كرد: تمامي ظلم ها و جنايت ها و خونريزي ها و ضايع كردن حقوق ديگران نتيجه بي توجهي مردم به احسان و نيكوكاري به يكديگر است.

دبير جامعه روحانيت كاشان همچنين با اشاره به اينكه احسان و نيكوكاري در روايات جايگاه ويژه و برجسته اي  دارد، اظهار داشت: اميرمومنان(ع) در باره احسان مي فرمايد، ‹‹زينة العلم الإحسان›› احسان زينت علم است و آنچه به علم زينت مي دهد احسان و نيكوكاري است كه اين امر بيانگر جايگاه ويژه و برجسته احسان است.   

به گفته وي، پايه و اساس دين احسان به ديگران است و مسلمان موحد انسان نيكوكاري است كه با احسان خود به ديگران در رديف محسنين قرار مي گيرد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات